تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 آبان 1399 - 21:15
کد خبر : 79425

۴۰۷ پروژه تجهیز و نوسازی مدارس گیلان بهره برداری شد

۴۰۷ پروژه تجهیز و نوسازی مدارس گیلان بهره برداری شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان گفت: از سال ۹۲ تا ۹۸ تعداد ۴۰۷ پروژه احداث و تجهیز مدرسه توسط این اداره انجام و تحویل آموزش پرورش استان شده است. علی دقیق روز چهارشنبه افزود: این تعداد پروژه با ۱۸۹ هزار مترمربع زیربنا در قالب احداث یا مقاوم سازی

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان گفت: از سال ۹۲ تا ۹۸ تعداد ۴۰۷ پروژه احداث و تجهیز مدرسه توسط این اداره انجام و تحویل آموزش پرورش استان شده است.

علی دقیق روز چهارشنبه افزود: این تعداد پروژه با ۱۸۹ هزار مترمربع زیربنا در قالب احداث یا مقاوم سازی آماده و به آموزش و پرورش برای تحصیل دانش آموزان تحویل شده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته عملیات اجرایی حذف بخاری نفتی مدارس در مناطق گازرسانی شده در استان گیلان به اتمام رسید و سیستم گرمایشی استاندارد جایگزین آنها شد.

وی با بیان اینکه اکنون توانسته ایم با بسیج امکانات و نیروی انسانی تمامی بخاری های نفتی و چکه ای را از مدارس گیلان حذف کنیم، خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در بهار ۱۴۰۰ تمام بخاری های گازی غیر قابل اطمینان از مدارس استان جمع آوری می شود.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان در ادامه با اشاره به اجرای طرح کشوری آجر به آجر در استان گفت : ترویج فرهنگ مشارکت مردمی در امر مقدس مدرسه سازی از عمده ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی اظهار داشت: علاقمندان برای شرکت در طرح آجر به آجر می‌توانند با مراجعه به سایت ajorbajor.ir مربوط به استان گیلان حتی با پرداخت هزینه یک آجر در ساخت مدرسه شرکت کنند.

هم اکنون گیلان دارای سه هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی با ۱۹ هزار کلاس درس و زیربنای افزون بر یک میلیون و ۶۵۰ هزار مترمربع است.

این استان بیش از ۳۶۸ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.