تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آبان 1399 - 13:14
کد خبر : 79107

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه قدس گیلان تاکید کرد؛دغدغه‌های تربیتی آموزش مجازی/ اهداف تربیتی در کنار آموزش تحقق می یابد

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه قدس گیلان تاکید کرد؛دغدغه‌های تربیتی آموزش مجازی/ اهداف تربیتی در کنار آموزش تحقق می یابد

جارستان-ایسنا؛ رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه قدس گیلان گفت: اگرچه آموزش هر چند با جدیت در حال انجام است ولی در زمینه تربیتی دغدغه‌های فراوانی وجود دارد، زیرا اهداف تربیتی در کنار آموزش تحقق پیدا می‌کند. حسن حبیبی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان به دنبال این است که حتی در شرایط همه گیری کرونا، ضمن

جارستان-ایسنا؛ رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه قدس گیلان گفت: اگرچه آموزش هر چند با جدیت در حال انجام است ولی در زمینه تربیتی دغدغه‌های فراوانی وجود دارد، زیرا اهداف تربیتی در کنار آموزش تحقق پیدا می‌کند.

حسن حبیبی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان به دنبال این است که حتی در شرایط همه گیری کرونا، ضمن رعایت مقررات بهداشتی، به کمک معلمان برود اظهار کرد: یکی از آسیب های جدی و فراگیر ناشی از بیماری کرونا، اخلال در روند پرورش و آموزش رسمی کشور است که در حال حاضر برای معلمان، کادر مدرسه، دانش آموزان و اولیاء ایجاد شده که در آینده پیامدهای ناخوشایند و جبران ناپذیری خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید مقوله مهم و راهبردی پرورش و آموزش باید در شرایط کرونا کمترین صدمه را ببیند افزود: افزایش احتمال آسیب های فکری، شخصیتی و اخلاقی کودکان به خاطر ورود و دسترسی به فضای مجازی و اینترنت و ناتوانی اقتصادی خانواده ها از مواردی است که باید برای آن تدابیر ویژه اتخاذ شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه قدس گیلان، اختلال در زندگی خانوادگی و امور شخصی معلمان به دلیل وقت گذاری چند برابری در آموزش مجازی، مشکلات جسمی و کاهش نشاط و شادابی معلمان در اثر سبک آموزش مجازی و تنزل کیفیت آموزش و پرورش نسل جوان به خاطر قطع ارتباط چهره به چهره میان معلم و دانش آموزان در اثر عدم امکان حضور منظم و موثر دانش‌آموزان در مدرسه از پیامدهای جبران ناپذیر آسیب های فضای مجازی است.

حبببی، آموزش و پرورش را بزرگترین نهاد تربیتی دانست و گفت: باید در قبال مسئولیت اجتماعی که داریم در جهت کمک به بزرگترین نهاد تربیتی یعنی آموزش و پرورش به کارگیری کنیم؛ اگرچه آموزش هر چند با جدیت در حال انجام است ولی در زمینه تربیتی دغدغه‌های فراوانی وجود دارد، زیرا اهداف تربیتی در کنار آموزش تحقق پیدا می‌کند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با تاکید بر اینکه امروز باید بخش عمده ایی از فعالیت ها را معطوف به حوزه تربیتی کنیم تصریح کرد: آسیب های کرونا و شرایط جامعه در نسل های آتی نشان از عقب افتادگی ها در حوزه پرورشی خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش مهم مردم یادآور شد: اگر برای حل مسائل کشور فقط با رویکرد حاکمیتی ورود کنیم قطعا مشکلات به تنهایی برطرف نخواهد شد؛ زیرا در بسیاری از مسایل رویکرد مردمی در برطرف کردن مشکلات نقش آفرین است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان با تاکید بر نقش مشارکت معلمان و گروه های جهادی در امر اموزش و پرورش خواستار گستردگی مشارکت معلمان و گروه های جهادی شد و خاطرنشان کرد: گروه های جهادی فرهنگیان با رویکرد جهاد آموزشی آموزش و پرورش نونهالان و جوانان در مناطق محروم فعالیت دارند زیرا اگر یک دانش آموز بنا به هر دلیلی از تحصیل محروم بماند همه ما مسئولیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.