تاریخ انتشار : یکشنبه 25 آبان 1399 - 22:16
کد خبر : 79047

فرماندار آستارا خواستار ایجاد صندوق حمایت از تولیدات روستایی شد

فرماندار آستارا خواستار ایجاد صندوق حمایت از تولیدات روستایی شد

جارستان-ایرنا – فرماندار آستارا از صندوق کارآفرینی امید و اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جهاد کشاورزی خواست، به منظور حمایت از تولیدات بومی، اشتغالزایی در روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها، صندوق خُرد ایجاد کنند. عباس صابر عصر یکشنبه در بازدید از کارگاه تولید رب ازگیل در روستای کوته کومه بخش لوندویل آستارا

جارستان-ایرنا – فرماندار آستارا از صندوق کارآفرینی امید و اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جهاد کشاورزی خواست، به منظور حمایت از تولیدات بومی، اشتغالزایی در روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها، صندوق خُرد ایجاد کنند.

عباس صابر عصر یکشنبه در بازدید از کارگاه تولید رب ازگیل در روستای کوته کومه بخش لوندویل آستارا گفت: حداکثر اعضای یک صندوق خرد روستایی  ۴۰ نفر خواهد بود و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود پایین برای هر صندوق منظور خواهد شد و زنان روستایی ۱۵ تا ۷۰ ساله می توانند در صندوق های خرد روستاهای خود عضو شوند.

وی افزود: روستاهایی نظیر کوته کومه، ویرمونی، حیران، عنبران و عباس آباد در تولید رب ازگیل، گلیم، پرورش قارچ، گل گاوزبان و صنایع دستی ظرفیت های خوبی دارند و باید از آنها برای توسعه اشتغال و درآمد استفاده شود.

صابر گفت: تولیدات منحصر بفرد روستاها نظیر صنایع دستی و رب به و ازگیل باید با بسته بندی مناسب در بازار مصرف معرفی و عرضه شود و بازنگری در روش‌ ها و برنامه ریزی برای برندسازی محصولات بومی ضروری است.

فرماندار آستارا ادامه داد: تولیدات بومی قابلیت صادرات به خارج از کشور را نیز دارند اما به دلیل معرفی و برند نشدن، تجاری سازی نشده اند و باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی و کار انجام شود.

وی اظهار کرد: روستای کوته کومه در مسیر آبشار لاتون از قابلیت گردشگری برخوردار است و از اهالی روستا با ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه تولیدات بومی حمایت می کنیم.

در ادامه بازدید فرماندار از روستای کوته کومه، مسیر آبشار لاتون که به علت ریزش کوه مسدود شده بود، با تلاش راهداران بازگشایی و امکان تردد وسایل نقلیه در آن فراهم شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش مرکزی و لوندویل، در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از مناطق گردشگرپذیر ایران است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.