تاریخ انتشار : یکشنبه 25 آبان 1399 - 15:26
کد خبر : 78980

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان عنوان کرد؛اجرای «میکروسرفیسینگ» آسفالت برای نخستین بار در راه های گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان عنوان کرد؛اجرای «میکروسرفیسینگ» آسفالت برای نخستین بار در راه های گیلان

جارستان_ایسنا_گیلان؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه رویه راه ها دچار قیرزدگی آسفالت می شود، گفت: برای نخستین بار در استان از لایه محافظتی نازک تحت عنوان «میکروسرفیسینگ» استفاده خواهیم کرد و اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در این بخش پیش بینی شده است. فریرز مرادی ، با بیان اینکه حوادث رانندگی در تمام کشورها به

جارستان_ایسنا_گیلان؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه رویه راه ها دچار قیرزدگی آسفالت می شود، گفت: برای نخستین بار در استان از لایه محافظتی نازک تحت عنوان «میکروسرفیسینگ» استفاده خواهیم کرد و اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در این بخش پیش بینی شده است.

فریرز مرادی ، با بیان اینکه حوادث رانندگی در تمام کشورها به عنوان یکی از مشکلات محسوب می شود، اظهار کرد: کشور ما نیز تحت تاثیر این زمینه قرار گرفته و شاعد تبعات اقتصادی و اجتماعی آن هستیم.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته ایمنی راه ها از ۲۴ لغایت ۳۰ آبان ماه هر سال، افزود: تامین ایمنی راه ها یکی از اقدامات اساسی وزارت راه است و با توجه به اقدامات صورت گرفته طی سال های اخیر در این زمینه شاهد کاهش ۵۵ درصدی تلفات در جاده ها هستیم که نشان دهنده اهمیت تامین ایمنی راه هاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه با همکاری پلیس راه استان اقدام به شناسایی و به روزرسانی نقاط پرحادثه استان می کنیم، گفت: امسال ۱۲ نقطه پرحادثه استان را رفع کردیم و تا پایان سال هفت نقطه دیگر در دست اقدام است لذا در صورت تامین اعتبارات لازم اقدامات موثر برای رفع نقاط پرحادثه صورت می گیرد.

مرادی، استان گیلان را دارای ۱۱ هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه دانست و تصریح کرد: از این مقدار حدود ۹۲۵۰ کیلومتر راه روستایی و ۶۸ کیلومتر آزادراه است.

وی با بیان اینکه تراکم شهرها و گسترش طولی آنها یکی از عوامل اصلی استان در حوزه را ه هاست، تاکید کرد: گیلان به نسبت مساحت و جمعیت از جمله پرتراکم ترین استان های کشور است و لذا باید ایمنی راه ها را برای کاربران جاده ای افزایش دهیم. در این راستا روکش و لکه گیری آسفالت را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از تخصیص اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی برای روکش و لکه گیری آسفالت راه های استان طی امسال خبر داد و متذکر شد: رویه راه ها دچار قیرزدگی آسفالت می شود که نیاز به تخریب دارد لذا برای نخستین بار در استان از لایه محافظتی نازک تحت عنوان «میکروسرفیسینگ» استفاده خواهیم کرد و اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در این بخش پیش بینی شده است.

مرادی، با اشاره به استفاده از روش مذکور در دو محور شرق و جنوب استان، گفت: در این مرحله مطالعات برای ۵۰ کیلومتر از محورهای رشت – امامزاده هاشم و رشت – لاهیجان انجام شده و در حال انتخاب پیمانکار هستیم. اجرای این روش به سرعت انجام می شود و ترافیک را اشغال نمی کند.

وی ساماندهی علائم راهنمایی و رانندگی را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان دانست و خاطرنشان کرد: نصب سرعتگیرها براساس تصویب شورای ترافیک استان انجام می شود.

این مقام مسئول، محورهای فرعی و کوهستانی استان را نیازمند خط کشی دانست و گفت: طی هفت ماهه سال جاری ۳۶۰ کیلومتر از راه های استان گیلان با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال خط کشی شده است.

وی از تداوم خط کشی محورهای اصلی، فرعی و کوهستانی استان تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: برنامه ریزی جهت اجرای ۵۰۰ کیلومتر خط کشی تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.