تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 آبان 1399 - 10:50
کد خبر : 77205

رییس دانشگاه گیلان:اعتبارات پژوهشی گیلان اندک است

رییس دانشگاه گیلان:اعتبارات پژوهشی گیلان اندک است

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس دانشگاه گیلان گفت: با وجود بهره مندی گیلان از مراکز تحقیقاتی متعدد ، اعتبارات اندک پژوهشی عملا صرف هزینه پرسنل می شود و عملا دست پژوهشگران بسته است. احمد رضی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه آموزش و پژوهش و سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری در سالن غدیر استانداری گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس دانشگاه گیلان گفت: با وجود بهره مندی گیلان از مراکز تحقیقاتی متعدد ، اعتبارات اندک پژوهشی عملا صرف هزینه پرسنل می شود و عملا دست پژوهشگران بسته است.

احمد رضی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه آموزش و پژوهش و سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری در سالن غدیر استانداری گیلان با بیان جایگاه و نقش مهم پژوهش در جامعه افزود: تحقیق و پژوهش نقش کلیدی در پیشرفت و توسعه کشور دارد.

وی اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی که یکی از ویژگی های آن دانش بنیانی است با پژوهش به ویژه پژوهش های دانش محور، مرتبط است ضمن اینکه رشد اقتصادی هر جامعه متاثر از کمیت و کیفیت پژوهش و میزان بهره برداری از دستاوردهای پژوهش است.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه فرهنگ پژوهش باید در جامعه نهادینه شود، خاطر نشان کرد: باید فرهنگ پژوهش و انگیزه های پژوهشگران را تقویت کنیم.

وی با تشریح برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری برنامه های هفته پژوهش در استان گیلان اضافه کرد: زمان برگزاری هفته پژوهش از ۱۵ تا ۲۰ آذر با شعار پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید است.

رضی، برگزاری جشنواره پژوهش و تجلیل از پژوهشگران به صورت محدود در محل استانداری و به صورت وئدیو کنفرانس را از جمله برنامه های هفته پژوهش در استان گیلان عنوان و تصریح کرد : قرار است تا نمایشگاه هفته پژوهش نیز به صورت مجازی برگزار شود.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی نیز در این جلسه با بیان اهمیت پژوهش در جامعه و ضرورت توجه به آن گفت: پژوهش می کنیم تا مسئله ای را حل کنیم.

کیوان محمدی با اشاره به شاخص های داوری طرح های پژوهشی سال جاری برای انتخاب در هفته پژوهش افزود: متناسب بودن عنوان پیشنهادی با حل مسئله ارتباط تنگاتنگی دارد.

وی اظهار داشت: متناسب بودن مدت زمان اجرا با فرآیند اجرای پژوهش، متناسب بودن برآورد مالی با فرآیند اجرای تحقیق، متناسب بودن بیان مسئله و ضرورت انجام تحقیق با حل مسئله و میزان گستردگی نتایج پژوهش در سطح دستگاهی ، بخشی و فرابخشی از جمله دیگر شاخص های داوری طرح های پژوهشی است.

جلسه کارگروه آموزش و پژوهش و سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری امروز چهارشنبه به ریاست ارسلان زارع استاندار گیلان در سالن غدیر استانداری برگزار شد.

گیلان بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.