تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 - 20:07
کد خبر : 77084

فرماندار: آماده بیمه دام و طیور در انزلی هستیم

فرماندار: آماده بیمه دام و طیور در انزلی هستیم

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار انزلی گفت: آمادگی داریم بصورت آزمونه (پایلوت) بیمه دام و طیور را به متولی گری ادارات جهاد کشاورزی ، دامپزشکی و همکاری بخشداری و دهیاران در روستاها اجرایی کنیم. اسماعیل میر غضنفری روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از آنفولانزا فوق حاد پرندگان بندرانزلی اظهار داشت: با اجرای

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار انزلی گفت: آمادگی داریم بصورت آزمونه (پایلوت) بیمه دام و طیور را به متولی گری ادارات جهاد کشاورزی ، دامپزشکی و همکاری بخشداری و دهیاران در روستاها اجرایی کنیم.

اسماعیل میر غضنفری روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از آنفولانزا فوق حاد پرندگان بندرانزلی اظهار داشت: با اجرای این بیمه، روستائیان شهرستان اطمینان می یابند که در صورت بروز مشکل می توانند بدون پنهان کاری از طریق بیمه خسارت خود را دریافت کنند .

وی خاطر نشان کرد : امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا حساسیت بیشتری در این زمینه وجود دارد . در حال حاضر تشخیص بیماری های مختلف از نوع سرماخوردگی فصلی ، کرونا ، آنفولانزا فوق حاد پرندگان نیازمند معاینه دقیق بالینی و انجام آزمایش های تخصصی کادر درمان است .

وی به توریستی بودن شهر انزلی اشاره و تصریح کرد : بسیاری از گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و این کار دستگاههای متولی را سخت تر کرده است.

میر غضنفری سپس خواستار برخورد قاطع با شکارچیان غیرقانونی شد که برای تفریح و روزمرگی اقدام به شکار می کنند.

وی تاکید کرد : اداره صنعت ، معدن و تجارت و سایر دستگاههای اجرایی از جمله شبکه بهداشت ، اداره جهاد کشاورزی و شبکه دامپزشکی با درنظرگرفتن موارد قانونی نظارت دقیقی بر بازارهای محلی داشته باشند.

وی در ادامه از اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و اداره کل گمرکات انزلی نیز خواست به دلیل مجاورت و قرار گرفتن در بخش ساحلی از کارکنان خود بخواهند درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به دستگاههای متولی گزارش دهند.

فرماندار انزلی خاطر نشان کرد: فعالان عرصه رسانه ای ، فضای مجازی و سازمان های مردم نهاد نیز همچون گذشته ازظرفیت حرفه ای وتخصصی خود درراستای آگاهی بخشی به مردم بهره بگیرند.

در این جلسه مدیر شبکه دامپزشکی انزلی ، ریاست اداره جهاد کشاورزی ، سرپرست اداره محیط زیست ، سرپرست شبکه بهداشت انزلی در خصوص این بیماری توضیحاتی ارایه دادند .

شهرستان انزلی در ۴۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است . تالاب انزلی از مراکز اصلی زمستان گذرانی پرندگان مهاجر است . از دوسال گذشته تاکنون موردی مبنی بر وجود آنفولانزای فوق حاد پرندگان در انزلی گزارش نشده است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.