تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1395 - 17:58
کد خبر : 7659

ایران بیش از ١٠ میلیون تن محصول پتروشیمی صادر کرد

ایران بیش از ١٠ میلیون تن محصول پتروشیمی صادر کرد

جارستان- مجموع صادرات انواع محصولات پتروشیمی کشور در نیمه نخست امسال، به بیش از ١٠ میلیون تن به ارزش حدود چهار میلیارد و ٣٠٠ میلیون دلار رسید.  صادرات محصولات پتروشیمی ایران که در راستای جلوگیری از خام فروشی انجام می شود، در حال افزایش است به طوری که همزمان با افزایش میزان صادرات، بازارهای جدیدی

جارستان- مجموع صادرات انواع محصولات پتروشیمی کشور در نیمه نخست امسال، به بیش از ١٠ میلیون تن به ارزش حدود چهار میلیارد و ٣٠٠ میلیون دلار رسید.

 صادرات محصولات پتروشیمی ایران که در راستای جلوگیری از خام فروشی انجام می شود، در حال افزایش است به طوری که همزمان با افزایش میزان صادرات، بازارهای جدیدی نیز به روی محصولات کشورمان گشوده می شود.
ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی کشور به حدود ۶۳ میلیون تن رسیده و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ به ۱۳۰ میلیون تن افزایش یابد.
با توجه به محدودیت های مصرف در داخل، بخش عمده محصولات پتروشیمی باید به بازارهای جهانی صادر شود.
به گزارش وزارت نفت، در نیمه نخست امسال ۲۴ میلیون و ۹۵۸ هزار تن انواع محصول پتروشیمی در داخل کشور تولید شده که سهم مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر هشت میلیون و ۶۶۳ هزار تن، سهم مجتمع های منطقه عسلویه بیش از ١١ میلیون و ۴۵۱ هزار تن و سهم مجتمع های دیگر مناطق کشور بیش از چهار میلیون و ۸۴۰ هزار تن بوده است.
صادرات انواع محصولات پتروشیمی در شهریور ماه همانند ماه های پیشین روندی مطلوب را طی کرده به طوری که در آخرین ماه فصل تابستان، یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۳۰۰ تن انواع محصول به ارزش ۵۸۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار صادر شده است.
مجموع صادرات محصولات پتروشیمی در ۶ ماه نخست امسال بیش از ١٠ میلیون تن به ارزش حدود چهار میلیارد و ٣٠٠ میلیون دلار بوده است.
به گزارش ایرنا، اکنون بخش اصلی محصولات پتروشیمی ایران روانه بازارهای آسیایی می شود و هنوز بازارهای اروپایی به طور کامل به روی محصولات صادراتی کشورمان گشوده نشده اند.

ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.