تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 مهر 1399 - 18:14
کد خبر : 76125

۲۱۰ بقعه متبرکه گیلان میزبان زیارت از دور رسول اکرم (ص) است

۲۱۰ بقعه متبرکه گیلان میزبان زیارت از دور رسول اکرم (ص) است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری قرائت زیارت از بعید رسول اکرم (ص) در ۲۱۰ بقعه متبرکه استان خبر داد. حجت الاسلام ستار علیزاده روز پنجشنبه با تسلیت فرارسیدن رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی و حضرت امام رضا (ع) افزود: عموم این مراسم

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری قرائت زیارت از بعید رسول اکرم (ص) در ۲۱۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام ستار علیزاده روز پنجشنبه با تسلیت فرارسیدن رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی و حضرت امام رضا (ع) افزود: عموم این مراسم بدون مستمع و با پخش از طریق شبکه های اجتماعی اینستاگرام و آپارت انجام می شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم های ویژه دهه آخر صفر در ۱۸۰ بقعه متبرکه استان گیلان اظهار داشت: این مراسم ها با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار می شود ضمن اینکه بقاع متبرکه دارای صحن و یا سالن نیز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مراسم عزاداری حضرت رسول اکرم (ص) را برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه زیارت ضریح بقاع متبرکه همچنان تا زمان برطرف شدن خطر کرونا از سوی ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا ممنوع است، خاطر نشان کرد: بقاع متبرکه مجری مراسم حضوری قرائت از بعید حضرت رسول اکرم (ص) و مراسم عزاداری امام حسن (ع) و امام رضا (ع) شامل ۸۰ بقعه است که قبل از برگزاری مراسم ضدعفونی می شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم برای شرکت در این مراسم ها اضافه کرد: استفاده از ماسک و دستکش برای شرکت در مراسم های یاد شده ضروری است.

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.