تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1399 - 20:41
کد خبر : 75141

دو هزار و ۶۴۰ کیلوگرم فرآورده های لبنی در بندر انزلی معدوم شد

دو هزار و ۶۴۰ کیلوگرم فرآورده های لبنی در بندر انزلی معدوم شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بندرانزلی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۶۴۰ کیلوگرم انواع فرآورده های خام لبنی در مراکز عرضه این محصولات ضبط و معدوم شد. سید مهدی موسوی روز دوشنبه بمناسبت روز دامپزشکی با بیان اینکه طی سال های اخیر دو هزار و ۵۷۰

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بندرانزلی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۶۴۰ کیلوگرم انواع فرآورده های خام لبنی در مراکز عرضه این محصولات ضبط و معدوم شد.

سید مهدی موسوی روز دوشنبه بمناسبت روز دامپزشکی با بیان اینکه طی سال های اخیر دو هزار و ۵۷۰ نفر از کلاس های آموزشی آشنایی با بیماری های مشترک بین انسان و دام بهره مند شدند از سمن های فعال در حمایت از حیوانات و مسئولان دستگاه ها و نهادهای مرتبط خواست از این کارگاه های آموزشی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: این اداره طی سال های اخیر برای ۶۵۲ نفر از پرسنل آشپزخانه هتل ها و رستوران ها، یک هزار و ۷۰۲ نفر از بهره برداران، کشاورزان و مانند آن کلاس آموزشی برگزار نموده و هزار و ۴۹۶ نفر را با بیمارهای فصلی چون تب کریمه کنگو ” CCHF” آشنا کرده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بندرانزلی در ادامه به کمبود نیرو در اداره دامپزشکی این شهرستان اشاره کرد و گفت : انزلی از شهرستانهای استراتژیک و مهم استان است لذا از مسئولان مربوطه می خواهیم مساعدت های لازم را برای تامین نیروی انسانی این اداره داشته باشند.

موسوی اظهار داشت: اواخر سال گذشته همه گیری ویروس کووید ۱۹ در کشور بویژه گیلان اهمیت توجه به سلامت حیوانات و تاثیر مستقیم آن بر زندگی انسانها را بیش از پیش نمایان ساخت؛ همچنین اواخر سال ۹۸ علاوه بر ویروس کرونا ویروس هاری نیز در این شهرستان گزارش شد که متاسفانه جان یک نوجوان را گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین امسال نیز دو راس گاو مبتلا به هاری و یک قلاده سگ بدون صاحب مشکوک به این بیماری شناسایی و معدوم سازی شد.

وی تعداد سگ های خانگی و بدون صاحب این شهرستان را حدود دو هزار قلاده اعلام کرد و افزود : در همین راستا طی شش ماهه نخست امسال ۴۵۵ دوز واکسن هاری به حیوانات خانگی و دام های این شهرستان تزریق شده است.

موسوی ادامه داد: دو هزار و ۲۶ راس دام طی چند سال اخیر علیه بیماری هاری و هزار و ۹۷۶ راس گاو علیه جنون گاوی واکسینه شدند.

وی تاکید کرد : این بیماری از طریق گزیدگی حیوانات وحشی مانند سگ های بلاصاحب، روباه، شغال، خفاش و غیره به حیوانات اهلی و سپس به انسان قابل انتقال است و اداره دامپزشکی در این راستا علاوه بر پایش از دام ها در برابر این بیماریها مراقبت می کند.

موسوی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته دامپزشکی نیز به مدت دو روز ۴۰ هزار قطعه طیور بومی، ۶۰۰ راس دام واکسینه و هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع اماکن دامی در روستاهای حسن رود و کرگان و اشترکان ضدعفونی شدند.

شهرستان بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و دارای حدود دو هزار و ۵۰۰ راس گاو، ۲۰۰ راس گاومیش، ۱۰ هزار قطعه طیور بومی، ۳۵ واحد مرغداری گوشتی فعال، چهار واحد مرغ مادر، یک کارخانه جوجه کشی و ۱۲ شرکت فرآورده های گوشتی و دریایی و ۱۷۰ واحد مرکز عرضه فرآورده های خام پروتئینی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.