تاریخ انتشار : یکشنبه 30 شهریور 1399 - 10:16
کد خبر : 73618

۸۴۹ نفر از گیلان در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی پذیرفته شدند

۸۴۹ نفر از گیلان در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی پذیرفته شدند

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان گفت: ۸۴۹ نفر از آموزش دهندگان و آموزشیاران سوادآموزی استان در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی پذیرفته شدند. سیروس محمدی روزیکشنبه در این باره افزود: در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی که بیستم تیرماه امسال همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد از یک هزار

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان گفت: ۸۴۹ نفر از آموزش دهندگان و آموزشیاران سوادآموزی استان در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی پذیرفته شدند.

سیروس محمدی روزیکشنبه در این باره افزود: در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی که بیستم تیرماه امسال همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد از یک هزار و ۱۴۶ داوطلب این استان، ۸۴۹ نفر پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی با همکاری جهاد دانشگاهی در شهرستان های رشت و تالش با شرکت ۹۴۴ آموزشیار زن و ۲۰۲ مرد برگزار شد، اظهار داشت: آموزش دهندگان و آموزشیارانی که مشمول نهضت سوادآموزی مصوب سیزدهم شهریور سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی شده و پرونده آنها به تایید کارگروه شهرستان، استان و سازمان نهضت سوادآموزی رسیده می توانستند در این آزمون شرکت کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان بیان داشت: پذیرفته شدگان استان در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی، یک سال به صورت دوره در دانشگاه فرهنگیان آموزش می بینند و از مهرماه سال آینده نیروی رسمی آموزش و پرورش می شوند.

بر اساس آمار سال گذشته، ۹۸ درصد از گروه سنی ۴۹ – ۱۰ سال در استان گیلان باسواد هستند که از میانگین کشوری با “۳ / ۹۶ درصد باسوادی” بالاتر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.