تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 شهریور 1399 - 11:01
کد خبر : 73432

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: فقر فرهنگی بسیار خطرناک تر از فقر مادی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: فقر فرهنگی بسیار خطرناک تر از فقر مادی است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فقر فرهنگی را بسیار خطرناک تر از فقر مادی توصیف و تاکید کرد : امروز در جامعه به افرادی نیازمندیم که علاوه بر خواندن، بیاندیشند و بسازند. فیروز فاضلی در اختتامیه چهارمین دوره جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان استان گیلان با

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فقر فرهنگی را بسیار خطرناک تر از فقر مادی توصیف و تاکید کرد : امروز در جامعه به افرادی نیازمندیم که علاوه بر خواندن، بیاندیشند و بسازند.

فیروز فاضلی در اختتامیه چهارمین دوره جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان استان گیلان با تاکید بر لزوم به گزینی در خواندن و مطالعه، افزود: تلاش ما اینست که با برنامه ریزی و اجرای برنامه های موثر از فقر فرهنگی بکاهیم.
وی با بیان اینکه ، انسانی که نبوغ خویش را یافته است در هر جایگاهی می درخشد ، گفت: امروز می بایست درد ها را بشناسیم و درمان ارائه کنیم ؛چرا که همه ما در یک کشتی قرار داریم و اگر آسیبی بروز نماید همه جامعه در معرض این آسیب قرار خواهد گرفت.
وی ضمن قدردانی از عوامل برگزار کننده چهارمین دوره جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان در گیلان ، اظهار داشت: امروز تنها خواندن کافی نیست بلکه ، به گزینی، اندیشیدن و ساختن باید مورد اهتمام قرار گیرد.
چهارمین دوره جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان که در قالب یک طرح ملی به اجرا رسید از تیر تا اسفند ماه سال ۹۸ اجرایی شد و اجرای این دوره از جام باشگاه های کتابخوانی،به موسسه فرهنگی و هنری معیار سخن با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان واسپاری شد که بر این اساس ۲۹ کارگاه آموزشی با هدف آموزش روش های ترویج کتابخوانی در ۱۶ شهرستان استان برگزار شد.
در نهایت پس از داوری استانی، ۳۵ باشگاه ، ۳۹ فیلم معرفی کتاب و ۳۸ نامه به نویسنده انتخاب ،و به دبیرخانه جام باشگاه های کتاب خوانی در تهران ارسال شد که درنهایت از گیلان پنج برگزیده کشوری معرفی شدند.
برگزیدگان کشوری شامل یک فیلم معرفی کتاب از آستارا توسط حسنا احمدیان ، یک باشگاه کتابخوانی ” الله تی تی ” به تسهیلگری شادی بسارندی ، یک موسسه فرهنگی هنری معیار سخن و دو دبیرخانه شهرستانی بوده است که امروز در آئین اختتامیه چهارمین دوره جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان گیلان از برگزیدگان کشوری این طرح تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.