تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1395 - 1:09
کد خبر : 7246

تلویزیون با من توافق کرد ولی بعد خبری نشد شایعه رفتن افخمی از «هفت» دوباره جدی شد

تلویزیون با من توافق کرد ولی بعد خبری نشد شایعه رفتن افخمی از «هفت» دوباره جدی شد

جارستان-با آمدن بهروز افخمی به «هفت»، در یک سال گذشته این برنامه به جنجالی‌ترین برنامه رسانه ملی تبدیل شده و البته اعتراض بسیاری از سینماگران را نیز برانگیخته است. البته مدتی است که اتفاق خاصی در این برنامه نیافتاده و جنجال‌ها کمی فروکش کرده؛ با این‌حال احتمال رفتن افخمی و تیمش از این برنامه که

جارستان-با آمدن بهروز افخمی به «هفت»، در یک سال گذشته این برنامه به جنجالی‌ترین برنامه رسانه ملی تبدیل شده و البته اعتراض بسیاری از سینماگران را نیز برانگیخته است. البته مدتی است که اتفاق خاصی در این برنامه نیافتاده و جنجال‌ها کمی فروکش کرده؛ با این‌حال احتمال رفتن افخمی و تیمش از این برنامه که پیش از این هم مطرح شده بود این‌روزها از همیشه قوی‌تر است. با وجود این‌که خود افخمی این موضوع را به کلی رد کرده اما یکی از گزینه‌های احتمالی اجرای این برنامه مذاکره با صداوسیما را تایید کرده و تجربیات قبلی نشان داده همیشه باید انتظار همه چیز را داشت.

خبرآنلاین امروز در گزارش مفصلی به احتمال رفتن بهروز افخمی و تیمش از برنامه «هفت» پرداخته است، اگرچه افخمی از همان ابتدای برنامه در هر فرصتی اعلام کرده که میزان مخاطبان این برنامه نسبت به زمان محمود گبرلو بیشتر است، اما در این گزارش ادعا شده میزان مخاطبان برنامه «هفت» پس از حضور افخمی کاهش یافته است: «گویا مدیران صدا و سیما خودشان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که «هفت» از زمان افخمی ریزش مخاطب بیشتری را تجربه کرده و سینماگران هم دیگر رغبتی برای حضور در این برنامه ندارند. روند حضور منتقدان، کارشناسان و سینماگران در چند برنامه اخیر هم گواه این مدعاست.»

در بخش دیگری از این گزارش به نظرسنجی رسانه ملی از کارشناسان درباره «هفت» اشاره می‌شود که تا کنون خبری درباره آن منتشر نشده است: «اوضاع بهم ریخته سری سوم «هفت» ظاهرا صداوسیما را بر آن داشته تا در یک نظرسنجی از کارشناسان این حوزه میزان موفقیت «هفت» در دوره‌های مختلف را بسنجند. نتیجه این نظرسنجی تاکنون برتری «هفت» در زمان گبرلو را به همراه داشته و حالا دیگر کاملا واضح است که از زمان شروع مجدد این برنامه با اجرای بهروز افخمی مخاطب آن به شدت کاهش پیدا کرده است. پیامک‌های ارسالی به سری سوم این برنامه نیزحاکی از آن است که بیننده‌های کمتری به تماشای «هفت» می‌نشینند.»

جنجال توهین فراستی به کمال تبریزی و برنامه نقد و بررسی فیلم «فروشنده» از جمله اتفاقاتی هستند که در این گزارش بر آن‌ها تاکید شده و اعتراض به آن‌ها مهم‌ترین مشکلات را برای برنامه افخمی رقم زده است.

اکبر نبوی پیشنهاد اجرای «هفت» از سوی صداوسیما را تایید می‌کند

در ادامه این گزارش، به گزینه‌های احتمالی پس از رفتن افخمی و تیمش نیز اشاره شده و از کسانی چون محمدرضا شهیدی‌فر، اکبر نبوی و محمود گبرلو نام برده شده است. البته گبرلو بازگشتش را منوط به دو شرط کرده که اشاره‌ای به آن‌ها نشده، اما اکبر نبوی این ماجرا را تایید کرده که می‌تواند مهم‌ترین گواه برای تصمیم مدیران تلویزیون در تغییر عوامل «هفت» باشد، او در این‌باره به خبرآنلاین گفته است: «ماه رمضان امسال بود که از طرف شبکه سه پیشنهاد اجرای «هفت» را به من دادند و من رد کردم. من در مقابل این پیشنهاد مقاومت کردم چون بر این اعتقاد بودم که نباید اجرای برنامه‌ای که پیش از این سه بار شکست خورده را قبول کنم. بعد از اصرار زیاد دوستان و این‌که معتقد بودند به خاطر مصلحت سینما این پیشنهاد را قبول کنم من قبول کردم، اما بعد دیگر پیگیری از صدا و سیما صورت نگرفت.»

افخمی: فیلم‌ام شروع شود، باز هم «هفت» را ادامه می‌دهم!

با این‌حال خود افخمی این ماجرا را تایید نمی‌کند، حرف‌های او در این‌باره به همان اندازه مطمئن است که در زمان توقف برنامه به علت ماه رمضان و حتی بعد از جام ملت‌های اروپا و ماجرای توهین فراستی به تبریزی بود.

او با توجه به این‌که قرار است تا اواخر آبان‌ماه فیلم «آذرباد» را جلوی دوربین ببرد، درباره احتمال رفتنش از «هفت» به ایسنا گفته است: «فعلا «هفت» را ادامه می‌دهم و حتی وقتی فیلم‌برداری فیلم جدیدم شروع شود، نیز قرار است آن را ادامه دهم.»

از سوی دیگر فیلم افخمی که جریان هفت روز اول جنگ ایران و عراق را روایت می‌کند و به تهیه‌کنندگی سازمان هنری رسانه‌ای اوج ساخته می‌شود، قرار است مراحل ساخت سنگینی داشته باشد و خود او نیز به همین دلیل گفته بعید است این فیلم به جشنواره فجر امسال برسد. باید دید با وجود ساخت این فیلم که در بوشهر و اهواز فیلم‌برداری می‌شود، افخمی واقعا می‌تواند این برنامه را ادامه دهد یا تولید این فیلم فرصت مناسبی برای منتقدان این برنامه است که گزینه دیگری را برای اجرای این برنامه جایگزین او کنند.

آی سینما

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.