تاریخ انتشار : یکشنبه 16 شهریور 1399 - 14:52
کد خبر : 72288

طرح تربیتی امین در چهار هزار و ۵۰۰ مدرسه کشور در حال اجرا است

طرح تربیتی امین در چهار هزار و ۵۰۰ مدرسه کشور در حال اجرا است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: طرح تربیتی امین در چهار هزار و ۵۰۰ مدرسه در کشور در حال اجرا است. به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا حاجیان زاده روز یکشنبه در جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و

جارستان به نقل از ایرنا؛ مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: طرح تربیتی امین در چهار هزار و ۵۰۰ مدرسه در کشور در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا حاجیان زاده روز یکشنبه در جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که به صورت ویدئوکنفرانسی با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت برگزار شد، افزود: در اجرای این طرح روحانی به صورت مستمر در مدارس برای انجام کارهای فرهنگی تربیتی حضور دارد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش های تربیتی در دانش آموزان اظهار داشت: پیشنهاد می شود مدیران مدارس در فضای مجازی روحانیون تبلیغی را عضو گروه شاد مدرسه کنند ضمن اینکه طرح تربیتی امین را در شبکه شاد راه اندازی خواهیم کرد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود تمام امکانات را با شیوه های مختلف از جمله استفاده از شکبه آموزشی شاد و مدرسه تلویزیونی برای آموزش متمرکز کرده ایم، خاطر نشان کرد: ناخودآگاه آموزش در اولویت قرار گرفته و این نگرانی را در بخش تربیت احساس می کنیم لذا وظیفه ما این است که تربیت در مدارس مغفول واقع نشود.

حاجیان زاده با بیان اینکه از حوزه برای کمک به آموزش و پرورش استمداد می طلبیم اظهار داشت: مسایلی را در مدارس و در بین جوانان و نوجوانان داریم که باید شناسایی کرده و راهکار ارایه دهیم لذا حوزه باید به کمک آموزش و پرورش آمده و کار فکری و اندیشه ای شکل گیرد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش فرهنگیان برای ارایه آموزش های تربیتی به دانش آموزان مهم است این افراد اگر چه طلبه نیستند اما می توانند با فراگیری آموزش ها نقش تربیتی داشته باشند ضمن اینکه نقش تربیتی تنها مختص به طلاب نیست.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه باید ظرفیت مدارس علوم و معارف اسلامی را در استان ها افزایش دهیم، اضافه کرد: سال گذشته ۲۵ هزار دانش آموز متقاضی رشته علوم و معارف اسلامی بودند در حالیکه آموزش و پرورش توانست پاسخگوی حداکثر پنج هزار نفر باشد.

جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با علیرضا حاجیان زاده مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با آیت الله رسول فلاحتی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.