تاریخ انتشار : جمعه 14 شهریور 1399 - 16:48
کد خبر : 72098

راه اندازی تصفیه خانه سراوان گام خوبی برای زدودن آلودگی رودخانه های رشت است

راه اندازی تصفیه خانه سراوان گام خوبی برای زدودن آلودگی رودخانه های رشت است

جارستان به نقل از ایرنا؛ نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: راه اندازی تصفیه خانه سراوان گام خوبی برای زدودن آلودگی از رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت است اما کافی نیست. آیت الله فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود: شیرابه های پسماند سراوان به رودخانه ها ی گوهر رود

جارستان به نقل از ایرنا؛ نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: راه اندازی تصفیه خانه سراوان گام خوبی برای زدودن آلودگی از رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت است اما کافی نیست.

آیت الله فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود: شیرابه های پسماند سراوان به رودخانه ها ی گوهر رود و زرجوب ، تالاب انزلی و سپس دریا می ریزد که این امر به سلامت محیط زیست و شهروندان آسیب می رساند .

وی تصریح کرد: با وجود تلاش های خوب انجام شده؛ مسئولان مربوطه باید برای افزایش راندمان این تصفیه خانه اهتمام داشته باشند ِ چرا که باید چندین برابر عملکرد کنونی این تصفیه خانه ، کار تصفیه انجام شود تا یکی از مشکلات زیست محیطی گیلان رفع شود.

وی تصریح کرد:باید برای رفع مشکلات زیست محیطی استان مجاهدانه ورود کرد و برای موضوعات مختلف از نظر نخبگان ، اندیشمندان و دانشگاهیان استفاده نمود.

امام جمعه رشت همچنین در بخش دیگری از سخنانشِ با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: آمریکا هر روز یک طرح‌ شیطانی دارد و با آمدن ترامپ، آمریکا از برجام نافرجام خارج‌شده و اروپاییان را خود در برجام باقی گذاشتند که به تعبیر مقام معظم رهبری اروپایی‌ها یک طرح چرندی به نام اینستکس به ایران عرضه کردند.

آیت الله فلاحتی افزود: علاوه بر برجام یک، برجام دو و برجام سه نیز در حال شکل‌گیری بوده که آنها توسط اروپاییان در حال انجام است و می‌خواهند تا ایران در منطقه تغییر رفتار ایجاد کند و دست از سر ملت‌های مسلمان بردارد.

وی تصریح کرد: اکنون وقت خروج از برجام است و اگر شما این اقدام را انجام ندهید ، دولت بعدی این افتخار را به نام خود ثبت خواهد کرد.

جنگل های سراوان رشت با زیبایی شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله های این کلانشهر و برخی شهرهای اطراف شده، به طوری که شیرابه زباله ها علاوه بر آلوده کردن خاک و منابع آبی منطقه با ایجاد بوی تعفن و جلب حشرات و جانوران موجب رنجش اهالی این منطقه و مسبب اعتراضات مکرر آنها شده است.

شهرستان رشت با شش بخش ، ۲۹۳ روستا و ۱۸ دهستان، دارای ۹۳۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۰درصد آنها شهری و ۴۰ درصد روستایی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.