تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 شهریور 1399 - 17:39
کد خبر : 72053

بهره‌مندی بیش از ۷۶ هزار نفر در لاهیجان از خدمات تامین اجتماعی

بهره‌مندی بیش از ۷۶ هزار نفر در لاهیجان از خدمات تامین اجتماعی

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره تامین اجتماعی شعبه لاهیجان گفت: ۷۶ هزار و ۶۸۸ نفر معادل ۴۵.۷۷ درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و از خدمات مختلف آن برخوردارند. حسام الدین شریفی روز پنجشنبه در این مورد افزود: از این تعداد ۲۸ هزار و ۴۰۴ نفر بیمه شده اصلی

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره تامین اجتماعی شعبه لاهیجان گفت: ۷۶ هزار و ۶۸۸ نفر معادل ۴۵.۷۷ درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و از خدمات مختلف آن برخوردارند.

حسام الدین شریفی روز پنجشنبه در این مورد افزود: از این تعداد ۲۸ هزار و ۴۰۴ نفر بیمه شده اصلی هستند و افراد تحت تکفل آن ها به تعداد ۳۲ هزار و ۱۷۹ نفر نیز از خدمات این بیمه برخوردارند.

وی افزود: شهرستان لاهیجان دارای ۷ هزار و ۸۳۹ مستمری بگیر اصلی و ۸ هزار و ۲۶۶ نفر مستمری بگیر تبعی (افراد تحت تکفل) می باشند.

رئیس اداره تامین اجتماعی شعبه لاهیجان گفت: از کل بیمه شدگان لاهیجان ۱۴ هزار و ۶۱۶ نفر در قالب بیمه اجباری از خدمات این سازمان بهره مند هستند.

شریفی ادامه داد: از تعداد کل افراد تحت پوشش شهرستان ۶ هزار و ۱۳۵ نفر از طریق مشاغل آزاد و یک هزار و ۵۴۴ نفر نیز در قالب بیمه‌شدگان اختیاری زیر پوشش خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: از این تعداد یک هزار و ۵۶۰ نفر از رانندگان، ۲ هزار و ۱۹۵ کارگر ساختمانی، یک هزار و ۹۱ نفر از بافندگان و نیز ۷۰۶ نفر از دارندگان بیمه بیکاری تحت پوشش این بیمه هستند.

رئیس اداره تامین اجتماعی شعبه لاهیجان افزود: ماموریت اصلی تامین اجتماعی؛ پوشش کارگران و صاحبان حرف و مشاغل آزاد و پرداخت تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت به افراد بیمه شده است و با توجه به الکترونیکی شدن خدمات لازم و اجرای طرح سامانه متمرکز ارایه خدمات غیر حضوری، کلیه بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران با مراجعه به سایت eservices.tamin.ir می توانند بدون مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی از ۶۵ خدمت غیرحضوری شامل درخواست دفترچه درمانی، مشاهده سوابق بیمه ای و محاسبه میانگین دستمزد ۲ سال آخر و سایر خدمات برخوردار شوند.

شهرستان لاهیجان با بیش از ۱۶۷ هزار نفر جمعیت و با دو بخش مرکزی و رودبنه، در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.