تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهریور 1399 - 19:58
کد خبر : 71847

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان: محیط زیست و منابع طبیعی از مهمترین اولویت های سندآمایش گیلان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان: محیط زیست و منابع طبیعی از مهمترین اولویت های سندآمایش گیلان است

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه تصویب آمایش سرزمینی این استان پس از ۱۳ سال فعالیت یکی از اتفاقات خوب سال گذشته برای این خطه بود، گفت: توجه به محیط زیست و منابع طبیعی از مهمترین اولویت های این سند است. کیوان محمدی روز سه شنبه

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه تصویب آمایش سرزمینی این استان پس از ۱۳ سال فعالیت یکی از اتفاقات خوب سال گذشته برای این خطه بود، گفت: توجه به محیط زیست و منابع طبیعی از مهمترین اولویت های این سند است.

کیوان محمدی روز سه شنبه در نشست با مدیران رسانه های استان با بیان اینکه پس از ۱۲۰ جلسه کارشناسی، سند آمایش سرزمینی گیلان به تصویب رسید، افزود: آمایش سرزمینی مان تحت عنوان سبز- آبی با اولویت محیط زیست و منابع طبیعی برای سه دهه آینده دیده شده است.

وی با اشاره به اجرای چهار هزار و ۱۴۲ پروژه عمرانی و توسعه ای در سال گذشته در استان افزود: برای اجرای این پروژه ها یک هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شد که این میزان نسبت به سال ۹۷ از لحاظ تعداد ۱۰ درصد کاهش داشت ولی از لحاظ مبلغی حدود ۲۵ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: این تغییرات سبب شده تا سرانه هر پروژه از ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در سال ۹۷ به ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در سال ۹۸ افزایش یابد.

محمدی یادآور شد: اهتمام و تلاش ما بر آن بود تا قبل شروع و اجرایی نمودن هر پروژه جدیدی، طرح های نیمه تمام را با افزایش منابع به بهره برداری برسانیم.

وی بیشترین پروژه ها از این چهار هزار و ۱۴۲ مورد را مربوط به بنیاد مسکن با ۷۴۴ پروژه، راه و شهرسازی ۴۳۶ مورد، نوسازی مدارس ۲۸۸ و جهاد کشاورزی ۲۷۳ پروژه عنوان کرد.

محمدی افزود: در این میان پروژه های مربوط به آب و فاضلاب با ۱۹۶ میلیارد تومان، آب منطقه ای ۱۸۴ میلیارد تومان، راه و شهرسازی ۱۳۴ میلیارد تومان و کشاورزی با ۱۱۴ میلیارد تومان به ترتیب دارای بیشترین اعتبارات اختصاص یافته بودند.

وی با بیان اینکه این پروژه های عمرانی در قالب هشت گروه تقسیم می شوند، اظهار داشت: ضمن آنکه ۲۶.۸ پروژه احداثی با تخصیص ۸۶۴ میلیارد تومان و ۱۵.۱ درصد با تخصیص اعتبار ۲۳۳ میلیارد تومان توسعه‌ای است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پیشرفت خوبی در زمینه توسعه و تجهیز بیمارستان های استان بویژه در زمان اوج شیوع کرونا داشتیم، تصریح کرد: بیمارستان های تالش و لنگرود در همین ایام افتتاح و به بهره برداری رسید و میلیاردها تومان مساعدت به حوزه بهداشت و درمان استان شد و امیدواریم اورژانس بیمارستان حشمت نیز بزودی بهره برداری شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به تاخیر در بهره‌برداری برخی پروژه‌ها، علت اصلی آن را نوسان نرخ ارز، تورم و تحریم‌ها دانست و گفت : تحریم‌های غیرمنطقی قدرت‌های جهانی علیه ایران اسلامی باوجود نشان دادن حسن نیت ایران در برجام این مشکلات را در حوزه منابع و به تبع آن اجرای پروژه ها ایجاد کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خاطر نشان کرد: دولت در تلاش برای رفع مشکلات است و در این شرایط اقتصادی باید با همدلی و وحدت بر مشکلات فائق آییم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.