تاریخ انتشار : یکشنبه 9 شهریور 1399 - 15:05
کد خبر : 71620

جارستان_رشت:عزاداران اباعبدالله (ع) در رشت چون بسیاری از روستاها و شهرها استان ظهر امروز با شنیدن بانگ اذان به یاد آخرین نماز پرچمدار آزادگی وقوف کرده و نماز را به جماعت و به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه این شهر برگزار کردند. در مراسم عزای اباعبدالله (ع)

جارستان_رشت:عزاداران اباعبدالله (ع) در رشت چون بسیاری از روستاها و شهرها استان ظهر امروز با شنیدن بانگ اذان به یاد آخرین نماز پرچمدار آزادگی وقوف کرده و نماز را به جماعت و به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه این شهر برگزار کردند.

در مراسم عزای اباعبدالله (ع) و نماز ظهر عاشورا در رشت استاندار گیلان، فرماندار رشت و جمعی دیگر از مسئولان نیز حضور داشتند.

صدها عاشورائی پس از عزاداری سید و سالار شهیدان و برای برپا داشتن نمازی حسینی وضو ساخته و در طول پیاده راه فرهنگی رشت به نماز ایستادند.

در سایر نقاط استان در شهرها و روستاها نیز مردان و زنان عزادار وهیاتهای مختلف با فرش کردن خیابانها و فضاهای مناسب این نماز را با حضور گسترده و پرشور برپا داشتند.

مراسم عاشورای حسینی در پیاده راه فرهنگی رشت که با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت از طریق شبکه استانی باران استانی به صورت پخش زنده برگزار شد.

عزاداران حسینی امسال با توجه به بیماری کرونا  در مراسم ها و آیین های سوگواری سرور و سالار شهیدان  امام حسین (ع) با فرهیختگی و شور و شعور حسینی عشق و ارادت شان را به آن امام همام و ارزش هایی که برای اقامه آنها قیام نمود، ابراز داشتند.ایرنا/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.