تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 شهریور 1399 - 16:22
کد خبر : 71332

۵۸ شرکت دانش بنیان در گیلان فعال است

۵۸ شرکت دانش بنیان در گیلان فعال است

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: هم اکنون ۵۸ شرکت دانش بنیان در این استان فعال است. دکتر علی باستی روز چهارشنبه در وبینار معرفی خدمات مالی و اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی در پارک علم و فناوری گیلان در رشت افزود: شرکت های دانش بنیان در این استان

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: هم اکنون ۵۸ شرکت دانش بنیان در این استان فعال است.

دکتر علی باستی روز چهارشنبه در وبینار معرفی خدمات مالی و اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی در پارک علم و فناوری گیلان در رشت افزود: شرکت های دانش بنیان در این استان با توجه به ظرفیت های موجود می توانند به چهار برابر این تعداد افزایش یابند ضمن آنکه بسیاری از شرکت ها برای دانش بنیان شدن اقدام نکرده اند.

وی با بیان اینکه شرکت ها می توانند در این حوزه ورود کرده و از خدمات دانش بنیانی بهره مند شوند، اظهار داشت: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان می توانند از ۱۱۰ نوع خدمت بهره مند شوند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به فعالیت صندوق نوآوری و پژوهش در این استان خاطر نشان کرد: این صندوق برای کمک به شرکت های دانش بنیان فعال شده که به عنوان یکی از ارکان اکوسیستم نوآوری و فناوری به مجموعه کمک می کند.

وی در ادامه بیان داشت: پارک علم و فناوری نهادی اجتماعی و جایگاهی برای توسعه نوآوری های دانش محور از طریق مساعدت در تشکیل و تقویت بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط است که بخشی از راهبرد اندیشمندانه و هماهنگ برای توسعه ملی محسوب می شوند.

باستی با بیان اینکه امروزه پارک های علمی، تحقیقاتی و فناوری نقش بسیار عمده ای در پیشبرد اقتصاد جهان ایفا می کنند، اضافه کرد: پارک های علم و فناوری علاوه بر امکان فعالیت شرکت های کوچک و متوسط دانش محور و کارآفرین در یک محیط اقتصادی بسترلازم را برای انتقال و توسعه فناوری، تولید با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه گذاری خارجی و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای جهانی را فراهم می کنند.

پارک علم و فناوری گیلان بر مبنای مصوبه شورای گسترش آموزش عالی از شهریور ۱۳۸۱ فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد و پس از دریافت مجوز تاسیس مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات گیلان “به عنوان اولین ساختار حمایتی” در دیماه ۱۳۸۱ و تمهید امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مرکز رشد، تصویب اساسنامه و تشکیل شورای تخصصی مرکز رشد با پذیرش ۱۴ شرکت در مرحله رشد مقدماتی در پنجم مهرماه ۱۳۸۲ آغاز به کار کرد.

نشست وبیناری معرفی خدمات مالی و اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی ویژه شرکت های دانش بنیان گیلان امروز “چهارشنبه” با حضور سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی و سید موسی جلالی معاون توسعه منابع و پشتیبانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در پارک علم و فناوری استان در رشت برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.