تاریخ انتشار : یکشنبه 2 شهریور 1399 - 9:06
کد خبر : 70899

رشد ۶۷ درصدی کانون های مساجد گیلان در سالهای اخیر

رشد ۶۷ درصدی کانون های مساجد گیلان در سالهای اخیر

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان نسبت به سال ۹۲، ۶۷ درصد رشد داشته است. فیروز فاضلی روز یکشنبه در این باره افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد از سال ۷۱ به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت فرهنگ و

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان نسبت به سال ۹۲، ۶۷ درصد رشد داشته است.

فیروز فاضلی روز یکشنبه در این باره افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد از سال ۷۱ به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای تقویت هنر دینی و ایجاد پایگاه های فرهنگی و هنری در مساجد برای جذب و تربیت نیروهای جوان و متعهد تأسیس شده است.
وی اظهار داشت: در سال ۹۲، ۵۵۴ کانون فرهنگی هنری در مساجد گیلان فعالیت داشت که این تعداد در زمان حاضر به ۹۳۰ کانون رسید که نشان از رشد ۶۷ درصدی دارد.
وی اضافه کرد: تعداد اعضای این کانون ها نیز از ۴۳ هزار و ۲۵۰ عضو به ۵۳ هزار ۷۴۷ عضو افزایش یافته است.
فاضلی ادامه داد: تعداد مساجد تحت پوشش طرح تلاوت نور در استان نیز از ۵۱۰ مسجد سال ۹۲ با رشدی ۸۶ درصدی به ۹۵۰ مسجد در سال گذشته رسید.
وی افزود:همچنین تعداد آموزش گیران قرآنی از ۹ هزار و ۵۰ نفر به ۱۲ هزار و ۴۵۰ نفر افزایش یافته است.
وی ادامه داد : در سال ۹۲ شاهد برپایی ۷۵۰ کلاس قرآنی در کانون های گیلان بودیم که این تعداد در سال ۹۸ به ۹۷۰ کلاس رسید.
این مسئول گفت :۶۰ درصد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان (بیش از ۵۵۰ مورد از ۹۲۹ کانون) در روستاهای استان قرار دارند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: هم اکنون ۲۵۰ کتابخانه در کانونهای مساجد استان وجود دارد که از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ بیش از ۲۲۱ هزار جلد کتاب به ارزش یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به این کتابخانه ها اهدا شده است.
فاضلی همچنین افزود:۱۲۲کانون استان در طرح اوقات فراغت تابستانی سال ۹۲ مشارکت داشتند که با حمایت های انجام شده، تعداد آنها تا سال ۹۸ به ۳۵۶ کانون افزایش یافت و بیش از ۷۶۰ میلیون ریال در قالب این طرح به کانون ها کمک مالی شد.
وی، از شاخص ترین فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در سالهای اخیر را برگزاری چندین دوره جشنواره قرآنی مدهامّتان، دوره های متعدد آموزشی ویژه مدیران و اعضای فعال کانون های مساجد استان مانند دوره «اندیشه های آسمانی» و طرح های مختلف قرآنی از جمله تفسیر قرآن، تلاوت نور و خانه های نور عنوان کرد.
در حال حاضر ۹۳۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان فعال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.