تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 21:46
کد خبر : 70629

صندوق پژوهش و فناوری گیلان یکی از ۱۵ شرکت سرمایه گذار حوزه علوم ایران

صندوق پژوهش و فناوری گیلان یکی از ۱۵ شرکت سرمایه گذار حوزه علوم ایران

جارستان به نقل از ایرنا؛ صندوق پژوهش و فناوری گیلان به عنوان صندوقی ملی و تخصصی در حوزه علوم و فناوری های شناختی و در قالب یکی از ۱۵ شرکت سرمایه گذار این عرصه در ایران شناخته می شود . مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان روز چهارشنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: هم

جارستان به نقل از ایرنا؛ صندوق پژوهش و فناوری گیلان به عنوان صندوقی ملی و تخصصی در حوزه علوم و فناوری های شناختی و در قالب یکی از ۱۵ شرکت سرمایه گذار این عرصه در ایران شناخته می شود .

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان روز چهارشنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: هم اکنون صندوق گیلان این قابلیت را دارد که بدون حتی یک بار مراجعه به دفتر این صندوق، کلیه خدمات مالی نظیر عقد قرارداد تسهیلات، سرمایه گذاری یا صدور ضمانتنامه را ارائه نماید.

دانیال سمیعی در ادامه از شرکت صندوق فناوری گیلان در نهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس) خبر داد و افزود : با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور رعایت پروتکل هایبهداشتی این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۵ مرداد به صورت مجازی برگزار شد.

وی تصریح کرد: حضور صندوق گیلان در این نمایشگاه با هدف برندینگ در زیست بوم فناوری کشور، شبکه سازی در بین متخصصان و نخبگان حوزه کسب کار و پیدا کردن کسب و کارهای آماده سرمایه گذاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه حضور در این نمایشگاه ثمرات بسیار خوبی برای استان گیلان داشته است تصریح کرد: ۳۰ شرکت دانش بنیان و چندین استارت آپ موفق با مجموعه صندوق پژوهش و فناوری گیلان ارتباط گرفتند که ۵ مجموعه از این تعداد به دیدار و ویدیو کنفرانس ختم شده و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه در خصوص دامنه فعالیت این نمایشگاه گفت : نمایشگاه اینوتکس یک رویداد منحصر به فرد در زمینه نوآوری و فناوری در کشور است که هر ساله با حضور پرشور اجزای اکوسیستم نوآوری کشور توسط پارک فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

به گفته وی این نمایشگاه بستری برای عرضه نوآوری و فناوری است و برخلاف نمایشگاه های مشابهی که صرفا عرضه و تبادل کالا را هدفگذاری کرده اند، هدف این نمایشگاه تبادل دانش فنی و تکنولوژی و مشارکت میان شرکتها و سرمایه گذاری روی طرح ها و استارتاپ هاست.

سمیعی همچنین خاطر نشان کرد: نمایشگاه بین المللی اینوتکس هر ساله دربرگیرنده فناوری ها و نوآوری ها حوزه های فناوری زیستی و زیست محیطی ، تجهیزات و ملزومات پزشکی و بیمارستانی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات و مخابرات، فناوری های مرتبط با نفت و گاز ، انرژی های تجدید پذیر ، نانو فناوری، شیمی و مواد جدید ، فناوری های شهری ، هوافضا و مکانیک ، دستگاهها و تجهیزات پیشرفت ، فناوری های شناختی است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان در پایان سخنان خود تاکید کرد: علاقه مندان به مسائل نوآوری و فناوری می توانند برای بازدید از غرفه صندوق پژوهش و فناوری گیلان در نهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس) به نشانی gilanfund.inotex.com مراجعه کنند.

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان که از آذر ماه ۹۸ شروع به کار کرد ، موسسه مالی و اعتباری خصوصی است که نصف سهام آن در اختیار دانشگاه گیلان ، پارک علم و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی، و نیم دیگر سهام آن در اختیار شرکت های سرمایه گذاری خصوصی قرار دارد.

ارائه تسهیلات و جذب مبالغ، توانمندسازی شرکت های دانش بنیان از طریق آموزش، راهبری و ارزیابی وارائه خدمات سرمایه گذاری خطر پذیر از وظایف این صندوق است.

پژوهشگران و فناوران می توانند طرح های خود را برای دریافت تسهیلات، ضمانتنامه بانکی و یا مشارکت در سرمایه گذاری برای بررسی های لازم از طریق آدرس www.gilanfund.ir برای صندوق ارسال کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.