تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مرداد 1399 - 10:45
کد خبر : 70298

آئین علم‌بندی در ماسوله برگزار نمی‌شود

آئین علم‌بندی در ماسوله برگزار نمی‌شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس هیات امنای مسجد عون بن علی ماسوله اعلام کرد : آئین علمبندی این شهر تاریخی بدلیل پیشگیری از شیوع بحران کرونا امسال برگزار نمی شود. شجاع روحی ماسوله در این باره افزود: این تصمیم در جلسه هیات امنای مساجد ماسوله که با حضور چهار نفر از اعضای شورای شهر

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس هیات امنای مسجد عون بن علی ماسوله اعلام کرد : آئین علمبندی این شهر تاریخی بدلیل پیشگیری از شیوع بحران کرونا امسال برگزار نمی شود.

شجاع روحی ماسوله در این باره افزود: این تصمیم در جلسه هیات امنای مساجد ماسوله که با حضور چهار نفر از اعضای شورای شهر برگزار شد و اتخاذ گردید.
احمد نجیبی، مدیر پایگاه میراث فرهنگی ماسوله نیز ضمن تایید این موضوع گفت: در رابطه با برگزاری آئین امسال علمبندی جلسه فوق العاده شورای شهر ماسوله نیز برگزار و مقرر شد این مراسم به سان سال های گذشته اجرا نشود.
علم بندی در ماسوله، بی تردید یکی از زیباترین مراسمی است که نه در استان بلکه مورد توجه بسیاری از مردمان کشور و سرزمین های دور قرار دارد؛ مراسمی است که هر ماسوله ای در هر کجای دنیا می بود بنا به اعتقاد خویش تلاش می کرد تا در این مراسم حضور یابد؛ در این روز ماسوله ای ها از هر گوشه و کنار کشور و چه بسا خارج از کشور در موطن کهن خویش جمع می شدند تا آئینی از سر اعتقاد و معرفت و اخلاص بجا آورند؛ اما متاسفانه امسال بدلیل بحران کرونا و قرمز بودن برخی از مناطق گیلان تصمیم فوق اتخاذ شده است.
آئین علم بندی ماسوله سابقه کهنی دارد و بنا به روایتی ۸۰۰ سال بر آن می گذرد و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.