تاریخ انتشار : جمعه 24 مرداد 1399 - 17:09
کد خبر : 70046

بارش باران، وزش باد و کاهش دما از عصر و امشب در گیلان

بارش باران، وزش باد و کاهش دما از عصر و امشب در گیلان

جارستان به نقل از باران؛ سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از عصر و شب جمعه بارندگی، وزش باد، بعضی نقاط شدید، رعد و برق و کاهش دما تا اواسط هفته در استان مورد انتظار است. شبنم هادی نژاد روز جمعه در این باره اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان

جارستان به نقل از باران؛ سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از عصر و شب جمعه بارندگی، وزش باد، بعضی نقاط شدید، رعد و برق و کاهش دما تا اواسط هفته در استان مورد انتظار است.

شبنم هادی نژاد روز جمعه در این باره اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی جریانات ناپایدار به منطقه است؛ بنابراین از بعد از ظهر و شب امروز افزایش ابر،مه آلود بودن هوا ، کاهش دمای بین چهار تا ۹ درجه ، بارندگی و وزش باد متناوب، رعد و برق (گاهی شدید) ، احتمال تگرگ و مواج بودن دریا تا روز چهارشنبه هفته پیش رو پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: آبگرفتگی منطقه‌ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها ،خسارت به شالیزارها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید ،احتمال خسارت به سازه‌های سست به سبب باد شدید،احتمال لغزش و رانش زمین و احتمال اصابت صاعقه طی این مدت در استان به دور از انتظار نیست.

وی از شهروندان و گردشگران خواست از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و قرار گرفتن در فضای باز طی مدت فعال بودن این سامانه جوی و در هنگام رعد و برق بپرهیزند؛ ضمن آنکه کشاورزان در بخش‌های مختلف کشاورزی نیز تمهیدات لازم را فراهم آورند.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اظهار داشت: بر اساس نقشه های هواشناسی آسمان استان برای روز شنبه نیمه ابری تا ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد و رعد و برق ( گاهی شدید) کاهش نسبی دما و برای روز یکشنبه همین شرایط تکرار می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.