تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 مرداد 1399 - 16:47
کد خبر : 69992

کتاب آموزش زبان تالشی تدوین شد

کتاب آموزش زبان تالشی تدوین شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر آموزش و پرورش تالش اعلام کرد: کتاب آموزش زبان تالشی با پیگیری این اداره تدوین شده است و از سال آینده در مدارس ابتدایی این شهرستان، آموزش داده خواهد شد. گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی آموزش و پرورش تالش حاکی است که سید مرتضی مختاری روز گذشته در فرمانداری

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر آموزش و پرورش تالش اعلام کرد: کتاب آموزش زبان تالشی با پیگیری این اداره تدوین شده است و از سال آینده در مدارس ابتدایی این شهرستان، آموزش داده خواهد شد.

گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی آموزش و پرورش تالش حاکی است که سید مرتضی مختاری روز گذشته در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: کتاب آموزش زبان تالشی که فرآیند تدوین آن از سال ۹۸ به سرپرستی آقای آزموده از فرهنگیان پژوهشگر آغاز شده بود، چاپ شده و آماده توزیع است.

وی ادامه داد: این کتاب در سه هزار نسخه چاپ شده و دارای هشت درس بوده و برای دانش آموزان دوره دوم ابتدایی نوشته شده است.
مدیر آموزش و پرورش تالش گفت: هزینه چاپ آن از سوی خیران این شهرستان تقبل شده است و تلاش می کنیم از سال آینده در مقطع ابتدایی در مدارس تالش آموزش داده شود.
او افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تدریس زبان بومی و محلی به عنوان فوق برنامه لحاظ شده است و از معلمان تالش زبان برای تدریس استفاده خواهد شد و مولف کتاب برای علاقه مندان تدریس این کتاب، دوره های آموزشی برگزار می کند.

در سال تحصیلی گذشته حدود ۳۷ هزار دانش آموز در بیش از ۵۰۰ مدرسه شهرستان تالش به تحصیل علم مشغول هستند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و زبان تالشی به عنوان یکی از زبان های شیرین و رایج در گیلان، از گستره وسیعی در این استان برخوردار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.