تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 - 21:43
کد خبر : 69820

حاشیه جاده آستارا – اردبیل از زباله پاکسازی شد

حاشیه جاده آستارا – اردبیل از زباله پاکسازی شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ جمعی از دوستداران طبیعت به منظور ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست، بخشی از حاشیه جاده آستارا – اردبیل در دهستان گردشگری حیران بخش مرکزی این شهرستان را از زباله پاکسازی کردند. بخشدار مرکزی آستارا سه شنبه در این رابطه گفت: دهستان حیران آستارا در فصل تابستان بیشتر از نقاط دیگر مورد

جارستان به نقل از ایرنا؛ جمعی از دوستداران طبیعت به منظور ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست، بخشی از حاشیه جاده آستارا – اردبیل در دهستان گردشگری حیران بخش مرکزی این شهرستان را از زباله پاکسازی کردند.

بخشدار مرکزی آستارا سه شنبه در این رابطه گفت: دهستان حیران آستارا در فصل تابستان بیشتر از نقاط دیگر مورد توجه گردشگران است و امروز ۱۵ کیسه زباله از این منطقه جمع آوری شد.

توکل مافی با تاکید بر اینکه مسافران باید بر پاکیزگی و حفظ طبیعت به عنوان بخشی از محیط زیست خود مورد توجه قرار دهند، افزود : باید همگان بدانند که علاوه بر بهره مندی از طبیعت، با رعایت اخلاق طبیعت گردی و توصیه های زیست محیطی در حفظ محیط زیست کوشا باشیند.

 وی با بیان اینکه سطل های زباله در روستاهای گردشگری آستارا تعبیه شده است،  بیان کرد: برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در برخی از روستاهای آستارا از جمله حیران نیازمند مشارکت اهالی هستیم و آموزش مدیریت پسماند با همکاری اداره حفاظت محیط زیست برای دهیاران برگزار شده است.

وی اظهار کرد: سالانه برای جمع آوری زباله مسیرهای تردد گردشگران آستارا، هزینه های هنگفتی صرف می شود و بار این هزینه ها از عهده این شهرستان خارج است و بی توجهی به این طبیعت برای مردم منطقه و نسل های بعد خسارات جبران ناپذیری دارد.

دهکده حیران بخش مرکزی آستارا از اراضی کوهستانی و جنگلی برخوردار است و بر اساس اعلام شهرداری آستارا روزانه حدود ۱۲۰ تن زباله در این شهرستان تولید و در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.