تاریخ انتشار : دوشنبه 20 مرداد 1399 - 23:24
کد خبر : 69728

معاون استاندار گیلان: سلامتی مردم در مراسم محرم مد نظر باشد

معاون استاندار گیلان: سلامتی مردم در مراسم محرم مد نظر باشد

جارستان: معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی گیلان با اشاره به در پیش بودن ماه های محرم و صفر تاکید کرد: برای این ماه های متبرک باید براساس دستورالعمل های ستاد مدیریت کرونا عمل شود و سلامتی مردم در تمامی مراسم مدنظر باشد. محمود قاسم نژاد روز دوشنبه در جلسه شورای

جارستان: معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی گیلان با اشاره به در پیش بودن ماه های محرم و صفر تاکید کرد: برای این ماه های متبرک باید براساس دستورالعمل های ستاد مدیریت کرونا عمل شود و سلامتی مردم در تمامی مراسم مدنظر باشد.

محمود قاسم نژاد روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی گیلان با اشاره به نقش رسانه ها در ماه های نخست شیوع کرونا در مقابله با این بیماری اظهار داشت: رسانه ها همچون گذشته در فرآیند آگاهی‌بخشی به جامعه نقش‌آفرینی موثری داشته‌ باشند و دستورالعمل های مرتبط با برگزاری مراسم سوگواری این ایام اطلاع رسانی کنند.

وی یادآور شد: این مناسبت های مذهبی با توجه به علاقه ریشه ای مردم به خاندان عصمت و طهارت، همواره و در همه مقاطع پرشور برگزار شده اما امسال با توجه به شیوع کرونا باید رویکرد جدیدی در این خصوص اتخاذ شود.

قاسم نژاد خاطرنشان کرد: دستورالعملی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر تدوین و اعلام شده است که همگان ملزم به رعایت این دستورالعمل ها هستند.

وی با اشاره به مشارکت فعالانه کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل کارگروه برگزاری مراسم عزاداری و مشارکت نمایندگان دستگاه ها و نهادهای مرتبط برای تدوین این دستورالعمل خبر داد و افزود: مسئولیت اجرای دستورالعمل مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر با سازمان تبلیغات اسلامی است.

قاسم نژاد با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق این دستورالعمل از سوی رسانه ها ادامه داد: در جریان انجام این مهم؛ رویکرد اطلاع رسانی و اقناع جامعه باید محور عمل باشد.

وی انتشار به هنگام و منظم این دستورالعمل از سوی رسانه ها برای آگاهی مردم از رویکرد سلامت محور ستاد ملی مقابله با کرونا را مورد تأکید قرار داد و گفت: دولت در کنار اهمیت بخشی به مناسک و مراسم دینی، سلامت آحاد جامعه را نیز مورد اهتمام قرار داده و مبتنی بر این رویکرد، رسانه ها نقش اثرگذار و بی بدیلی در جریان آگاهی افزایی مردم دارند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیش رو بودن هفته دولت اضافه کرد: با گذشت افزون بر چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، خدمات کم نظیری به مردم کشورمان ارائه شده است.

رئیس شورای اطلاع رسانی گیلان همچنین اطلاع رسانی خدمات انجام شده به جامعه را گامی در جهت امیدبخشی خواند و با یادآوری افتتاح پروژه های بزرگ در کشور که به طور مرتب و طی ایام اخیر با حضور رئیس جمهوری به صورت ارتباط تصویری برگزار می شود، گفت: انعکاس خدمات انجام شده به مردم از سوی اصحاب رسانه، انعکاس دستاورهای نظام جمهوری اسلامی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.