تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1395 - 17:45
کد خبر : 6850

حریم خصوصی افراد با استفاده از سامانه ابلاغ الکترنیک حفظ می شود

حریم خصوصی افراد با استفاده از سامانه ابلاغ الکترنیک حفظ می شود

قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان از راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک در استان خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه حریم خصوصی افراد حفظ می شود.  مجید الهیان روز یکشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت این سامانه را تحولی بزرگ در زمینه ارسال ابلاغ های قضایی

قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان از راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک در استان خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه حریم خصوصی افراد حفظ می شود.

 مجید الهیان روز یکشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت این سامانه را تحولی بزرگ در زمینه ارسال ابلاغ های قضایی دانست و افزود: با راه اندازی این سامانه، ابلاغ های قضایی به صورت اینترنتی بدست مخاطبان می رسد.
وی اظهار کرد: با بکارگیری این سامانه، ارسال ابلاغیه کاغذی برای تمامی افرادی ثبت نام شده حذف و اوراق یاد شده به حساب کاربری آنان در سامانه ابلاغ الکترونیک فرستاده می شود.
وی یادآورشد: برای اطلاع از ارسال ابلاغیه ها ، یک پیامک اطلاع رسانی به شماره تلفن همراه ثبت شده در کاربری اشخاص فرستاده می شود.
الهیان مهمترین مزیت این سامانه را حفظ حریم خصوصی افراد عنوان و تصریح کرد: در زمان ابلاغیه های کاغذی این امکان وجود داشت که این ابلاغیه ها بدلیل نبود فرد در محل اقامتش، بدست آشنایان و بستگانش برسد اما اکنون ابلاغ های قضایی فقط توسط کاربر رویت می شود.
وی کاهش زمان رسیدگی پرونده، افزایش دقت در روند کار و اطمینان از دریافت صحیح ابلاغیه را از دیگر مزایای این سامانه عنوان کرد.
به گفته الهیان؛ این سامانه در گیلان نیز راه اندازی شده است و هر فردی در داخل و حتی خارج از کشور می تواند در این سامانه ثبت نام کند.
الهیان با بیان اینکه اکنون ثبت نام در این سامانه اختیاریست، تصریح کرد: از نیمه نخست آبان ماه ثبت نام در این سامانه برای افرادی که به طریقی با دادگستری سروکار دارند،همچون متهم ، شاکی، وکیل اجباریست و ارائه هرگونه خدمات منوط به ثبت نام و احراز هویت در سامانه ابلاغ الکترونیک خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه دفتر برای ثبت نام سامانه الکترونیک در رشت راه اندازی شده است ، گفت: در مرحله اول ثبت نام از طریق وب سایت سامانه ثبت نام الکترونیک توسط اشخاص یا مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام پذیر است .
وی یادآورشد: ثبت نام در شهرهای فاقد دفاتر خدمات الکترونیک در دادگستری ها انجام خواهد شد.
قائم مقام دادگستری گیلان گفت: افراد می توانند برای ثبت نام در این سامانه به نشانی SANA.ADLIRAN.IR مراجعه کنند.
وی توصیه کرد ،برای سهولت در امر ثبت نام، مرحله اولیه ثبت نام را مردم خودشان انجام دهند و برای تایید نهایی و در یافت رمز کاربری شان به دادگستری مراجعه کنند.
اجرای آزمایشی سامانه ابلاغ الکترونیک در استان های فارس و قزوین در حال انجام است.

ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.