تاریخ انتشار : جمعه 3 مرداد 1399 - 9:55
کد خبر : 67917

مواجهه «جنگنده‌های آمریکا» با پرواز ماهان؛ ایران به شورای امنیت اعتراض می‌کند‎

مواجهه «جنگنده‌های آمریکا» با پرواز ماهان؛ ایران به شورای امنیت اعتراض می‌کند‎

جارستان؛ در پی مواجهه «دو جنگنده» با هواپیمای مسافربری ماهان در آسمان سوریه که ایران آنها را به ایالات متحده نسبت داده است، نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به این نهاد و شورای امنیت، اعتراض رسمی ایران را اعلام می‌کند. رسانه‌های ایران روز پنجشنبه دوم مرداد ماه گزارش دادند،

جارستان؛ در پی مواجهه «دو جنگنده» با هواپیمای مسافربری ماهان در آسمان سوریه که ایران آنها را به ایالات متحده نسبت داده است، نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به این نهاد و شورای امنیت، اعتراض رسمی ایران را اعلام می‌کند.

رسانه‌های ایران روز پنجشنبه دوم مرداد ماه گزارش دادند، دو جنگنده به هواپیمای مسافربری ماهان در آسمان سوریه نزدیک شدند که در پی این رخداد هواپیمای مسافربری مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه دمشق شد.

گزارش این رسانه‌ها از جمله خبرگزاری صدا و سیما، در ابتدا جنگنده‌ها را اسرائیلی معرفی می‌کرد، اما ایران ساعاتی بعد انگشت اتهام خود را متوجه ایالات متحده کرد. خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از خلبان پرواز ماهان نوشت که جت‌های جنگی آمریکایی بودند.

بر اساس گزارش‌ها، این حادثه چندین مجروح بر جای گذاشته است که دلیل آن اقدام واکنشی خلبان ماهان در کاهش سریع ارتفاع هواپیما بوده است.

#BREAKING: Iran claims an Israeli fighter jet “threatened” an Iranian Mahan airliner to land in Beirut pic.twitter.com/glD2Zi2Yk2— Amichai Stein (@AmichaiStein1) July 23, 2020

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.