تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تیر 1399 - 21:20
کد خبر : 67623

جذب تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا با جدیت دنبال شود 

جذب تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا با جدیت دنبال شود 

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان بر ضرورت جدیت بیشتر دستگاههای اجرایی و بانک های عامل در جذب اعتبار تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا تاکید کرد. یونس رنجکش عصر سه شنبه در جلسه هماهنگی و پیگیری روند پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به صاحبان مشاغل

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان بر ضرورت جدیت بیشتر دستگاههای اجرایی و بانک های عامل در جذب اعتبار تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا تاکید کرد.

یونس رنجکش عصر سه شنبه در جلسه هماهنگی و پیگیری روند پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا افزود : اقدامات انجام شده تاکنون نسبت به جذب این تسهیلات در استان گیلان رضایت بخش نیست.
وی اظهار کرد :، برای جبران خسارت های بنگاههای اقتصادی و صاحبان مشاغل در استان یک هزارو ۱۲۰میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۱۲درصد اختصاص یافت که تاکنون کمتر از ۱۰درصد آن جذب شده است.
وی اضافه کرد : تا پنجم مرداد ماه صاحبان مشاغل آسیب دیده فرصت دارند تا در سامانه مربوطه ثبت نام کنند.
وی اظهار داشت : مشکلات مختلفی از سوی متقاضیان در خصوص روند پرداخت توسط بانک ها و عدم اطلاع رسانی مناسب و همچنین نبود راهنمایی های صحیح و پیگیری توسط دستگاههای اجرایی مسوول اعلام شده است که باید در رفع آنها تسریع شود.
وی ادامه داد : ستاد ملی کرونا با توجه به اهمیت موضوع در راستای احیای مشاغل و اشتغال افراد و همچنین رونق کسب و کارها در شرایط فعلی دستور العمل هایی را ابلاغ کرده است که همه موظف به اجرای آن هستند.
وی اظهار داشت : هیچ دستگاه اجرایی و یا بانک عاملی نباید خارج از دستورالعمل هایی که از سوی دولت و بانک مرکزی ابلاغ شده است با برداشت و سلیقه خود عمل کند.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با تاکید بر جذب سریع این اعتبارات و هدایت و راهنمایی متقاضیان تا زمان باقی مانده افزود : اعتبار تخصیص یافته به استان می تواند نقش مهمی در گردش مالی واحدها و رونق نسبی کسب و کارها داشته باشد.
وی افزود : این اعتبار به صورت شناور است و اگر جذب شد، قابلیت افزایش دارد و اگر دستگاههای اجرایی و بانک ها نتوانند جذب کنند احتمال استفاده آن برای واحدها و متقاضیان سایر استان ها نیز وجود دارد.
وی خواستار اطلاع رسانی و پیگیری سریع دستگاههای اجرایی در تعامل با بانک ها برای پرداخت این تسهیلات شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.