تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تیر 1399 - 11:45
کد خبر : 67540

اختصاص پنج میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال وام به طرح‌های فناورانه در گیلان

اختصاص پنج میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال وام به طرح‌های فناورانه در گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری گیلان از اختصاص پنج میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت برای تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه ۴۱ شرکت و فرد کارآفرین در حوزه‌های کشاورزی، تکنولوژی اطلاعات، مکانیک و الکترونیک خبر داد. علی رضا آکوشیده روز دوشنبه در جلسه مدیران سمن ها در مرکز رشد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری گیلان از اختصاص پنج میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت برای تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه ۴۱ شرکت و فرد کارآفرین در حوزه‌های کشاورزی، تکنولوژی اطلاعات، مکانیک و الکترونیک خبر داد.

علی رضا آکوشیده روز دوشنبه در جلسه مدیران سمن ها در مرکز رشد واحدهای فناور آستارا گفت: ۱۲ مرکز رشد واحدهای فناور و بیش از ۳۰ کانون شکوفایی خلاقیت در گیلان دایر است و به هر ایده در کانون های شکوفایی و خلاقیت، در مرحله نخست ۲۵ میلیون ریال و بعد از تکمیل تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارائه می شود.

وی بیان کرد: کانون های شکوفایی خلاقیت از حدود ۱۰ سال قبل با هدف حمایت از دانش آموزان، دانشجویان و جوانان صاحب ایده دایر شده اند و فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، مکانیک، زیست فناوری، نانو فناوری و محیط زیست محورهای پذیرش ایده در کانون هاست.

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری گیلان یادآور شد: بیش از ۳۰۰ شرکت، واحد فناور و هسته در مراکز رشد گیلان فعال است و ۲۹ درصد آنها در حوزه فناوری اطلاعات، ۱۶ درصد در حوزه کشاورزی، ۱۵ درصد در حوزه مکانیک و ۱۱ درصد در حوزه کشاورزی فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: آستارا در حوزه های کشاورزی، صنایع دستی، صادرات و گردشگری از ظرفیت خوب کارآفرینی برخوردار است و سه کانون شکوفایی در دانشگاه های این شهرستان دایر است و سمن ها به بهره وری ایده ها کمک کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۱۰ سمن در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرکز رشد واحدهای فناور آن در سال ۸۸ تاسیس و هفت شرکت فناور در آن مستقر شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.