تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1399 - 19:18
کد خبر : 66952

به مناسبت ۲۵ تیر روز تامین اجتماعی و بهزیستی؛ نگاهی به عملکرد دو سازمان تامین اجتماعی و بهزیستی استان گیلان

به مناسبت ۲۵ تیر روز تامین اجتماعی و بهزیستی؛  نگاهی به عملکرد دو سازمان تامین اجتماعی و بهزیستی استان گیلان

اختصاصی جارستان_ سرویس فرهنگی: ۲۵ تیرماه در کشورمان ایران” روز بهزیستی و تامین اجتماعی” نامگذاری شده است. به این مناسبت جارستان طی گزارشی نگاهی به عملکرد این دو سازمان خدماتی در استان گیلان خواهد داشت. دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان هفته بهزیستی را یادآور تلاش های دکتر فیاض بخش عنوان کرد و گفت:

اختصاصی جارستان_ سرویس فرهنگی: ۲۵ تیرماه در کشورمان ایران” روز بهزیستی و تامین اجتماعی” نامگذاری شده است. به این مناسبت جارستان طی گزارشی نگاهی به عملکرد این دو سازمان خدماتی در استان گیلان خواهد داشت.

دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان هفته بهزیستی را یادآور تلاش های دکتر فیاض بخش عنوان کرد و گفت: در اصل ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی به وظایف بهزیستی و تامین اجتماعی توجه شده ضمن اینکه در ۲۰ جای قانون برنامه ششم توسعه به بهزیستی اشاره شده است.
دکتر حسین نحوی نژاد به وجود ۴۹۷ مهدکودک در گیلان اشاره کرد و افزود: ۱۵ هزار کودک تحت آموزش هستند و دقت، ظرافت، تربیت و تعلیم اسلامی در مهدهای کودک بسیار مهم است.
وی از بهره گیری از کمک های خیران برای اجرای برنامه های بهزیستی گیلان در چهار ماه امسال خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۳۵۰ هزار اقدام در بهزیستی استان سامان بخشی شده است.
مدیرکل بهزیستی گیلان، مسکن سازی برای مددجویان را از برنامه های این سازمان دانست و تصریح کرد: سال گذشته تعداد ۴۵۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان شد و امسال نیز پیش بینی می شود ۵۵۰ تا ۶۰۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان دهیم ضمن اینکه تعداد یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی از ۱۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای مددجویان گیلان در حال احداث است.
دکتر نحوی نژاد یادآور شد: سال گذشته یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از شهروندان گیلانی از فعالیت های آموزشی بهزیستی استان استفاده کردند.
وی با اشاره به پیش بینی ایجاد یک هزار و ۶۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی گیلان در سال جاری، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای یک هزار و ۵۷۰ نفر مددجویان شغل ایجاد شده است.
مدیرکل بهزیستی گیلان از اجرای ۶۴ پروژه همزمان با هفته بهزیستی توسط این سازمان در استان خبر داد و اظهار کرد: پروژه های مذکور با هزینه ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ۱۵۹ فرصت شغلی به بهره برداری می رسند.
دکتر نحوی نژاد به وجود ۱۵ مرکز اورژانس اجتماعی در گیلان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۰۰ مورد تماس تلفنی با مراکز اورژانس بهزیستی گیلان گرفته شد و در ۷ هزار و ۵۰۰ مورد مانندهمسر آزاری و کودک آزاری مداخله داشتیم.

همچنین مدیرکل بهزیستی گیلان در نشستی که در آذرماه سال ۱۳۹۸ و به مناسبت روز جهانی معلولین برگزار گردیده بود، با اشاره به شناسایی ۴۶ هزار خانوار دارای معلول در استان که نیاز به خدمات توانبخشی دارند، گفت: ۲۷ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی در استان مستمری بگیر هستند.
نحوی نژاد با بیان اینکه گیلان ۳۷ مرکز نگهداری شبانه روزی از معلولین، سالمندان و بیماران روانی دارد، افزود: ۲۱۰۰ نفر در این مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان نیز در مورد فعالیتهای صورت گرفته گفت: در دو ماهه اول امسال در یک رکورد شکنی بی سابقه تعداد ۱۹۱۸ نفر مستمری بگیر به آمار مستمری بگیران افزوده شده است که رشدی ۱/۴ درصدی را تنها در دو ماه در بردارد.

علی حسین نژاد با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۴۱۴ هزار بیمه شده اصلی و ۱۳۶ هزار مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود جامعه یک میلیون و ۲۳۰هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان هستند گفت: حدود ۷۸۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری بصورت عادی و بیش از ۲۰ هزار نفر مشمولین دوران کرونا هستند.
وی با بیان اینکه در سال ۹۸ مبلغ ۲۰۱ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت شد یعنی ماهانه بیش از ۵/۱۶ میلیارد تومان که این رقم با توجه به مبلغ افزایش ها درسال جاری به حدود ۲۰ میلیارد تومان در ماه رسیده است گفت: در سال گذشته حدود ۸۴۰۰ مستمری بگیر با متوسط ماهانه ۷۰۰ نفر به جرگه مستمری بگیران استان اضافه شد که گروه بازنشستگان بیشترین سهم را در این بین داشته است و شاهد رشد ۶/۶ درصدی در این بخش هستیم.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در دو ماهه اول امسال در یک رکورد شکنی بی سابقه تعداد ۱۹۱۸ نفر مستمری بگیر به آمار مستمری بگیران افزوده شده است که رشدی ۴/۱ درصدی را تنها در دو ماه در بردارد افزود: ضریب پشتیبانی استان با ۳/۱ کمترین میزان در کشور است.
حسین نژاد با بیان اینکه بیمه مشاغل آزاد بویژه در گروه زنان خانه دار در سال گذشته با ۹ درصد رشد همراه بوده است یادآور شد: اعمال افزایش میزان مستمری ها با ۱۵ درصد رشد برای افراد عادی و ۲۶ درصد رشد برای حداقل بگیرها مبلغی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان به تعهدات ماهانه تامین اجتماعی افزود.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۳ درصد لیست های حق بیمه یعنی حدود ۶۵۰ هزار مورد اینترنتی انجام شده است  گفت: حدود ۷۰ درصد فیش های حق بیمه یعنی حدود یک میلیون و ۳۸۸ هزار مورد اینترنتی بود.
 مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ۷۰درصد ابلاغ احکام الکترونیکی انجام می شود، یادآور شد: افزون بر ۷۰ هزار بیمه شده مشاغل آزاد، قریب به ۲۴ هزار بیمه شده اختیاری، ۲۹ هزار کارگر ساختمانی و افزون بر ۳۰ هزار و ۵۰۰ راننده بزرگترین گروه های بیمه ای بعد از بیمه شدگان اجباری هستند.
حسین نژاد ادامه داد: تعداد ۹۳ هزار بازنشسته، ۷۰۰۰ از کارافتاده و ۳۶ هزار بازمانده، جامعه مستمری بگیران استان را تشکیل می دهند.
وی اجرای پرونده الکترونیک، توسعه خدمات غیرحضوری، افتتاح پنج کارگزاری رسمی جدید، استقرار شعبه آستانه در ساختمان جدید، افزایش دامنه خدمات واگذار شده به کارگزاری ها برای تسریع و تسهیل خدمت به مخاطبین، برپایی دوره های آموزشی برای کارفرمایان، اعضای هیات ها، رابطین بیمه ای و بازنشستگان، اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای و حذف اعتبار دفترچه های درمانی را از مهمترین اقدامات و دستاوردهای سازمانی در استان طی ماه های سپری شده سال جاری عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.