تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تیر 1399 - 22:05
کد خبر : 66873

نماینده عالی دولت در گیلان در دیدار خانواده بهزیستی استان بیان داشت؛ زمینه نقش آفرینی بیشتر نهادهای اجتماعی توان‌رسان فراهم شود / برای توانمندسازی جامعه تحت پوشش خدمات حمایتی، برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد / گیلانیان در امور خیریه همواره پیشرو بوده اند

نماینده عالی دولت در گیلان در دیدار خانواده بهزیستی استان بیان داشت؛ زمینه نقش آفرینی بیشتر نهادهای اجتماعی توان‌رسان فراهم شود / برای توانمندسازی جامعه تحت پوشش خدمات حمایتی، برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد / گیلانیان در امور خیریه همواره پیشرو بوده اند

جارستان: استاندار گیلان با تأکید بر لزوم فراهم سازی زمینه نقش آفرینی نهادهای اجتماعی توان رسان در جامعه، به سابقه درخشان گیلانیان در امور خیریه و پیشرو بودن آنان اشاره کرد و گفت: لازم است برای توانمندسازی جامعه تحت پوشش خدمات حمایتی ، برنامه ریزی دقیقی انجام شود و در این صورت است که در

جارستان: استاندار گیلان با تأکید بر لزوم فراهم سازی زمینه نقش آفرینی نهادهای اجتماعی توان رسان در جامعه، به سابقه درخشان گیلانیان در امور خیریه و پیشرو بودن آنان اشاره کرد و گفت: لازم است برای توانمندسازی جامعه تحت پوشش خدمات حمایتی ، برنامه ریزی دقیقی انجام شود و در این صورت است که در مسیر عدالت اجتماعی گام برداشته ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع غروب امروز (سه‌شنبه) در دیدار خانواده بهزیستی استان، با تبریک فرارسیدن هفته بهزیستی و چهلمین سال تأسیس سازمان بهزیستی و قدردانی از تلاش های همه فعالان این عرصه اظهار داشت: خدمت رسانی در مجموعه بهزیستی، از عالی ترین عرصه های ارائه خدمات اجتماعی است چراکه از یکسو نهاد بهزیستی، سازمانی تخصصی در امر رفاه اجتماعی و تحقق عدالت اجتماعی به شمار می آید و از سوی دیگر خدمات خالصانه و فداکارانه پرسنل بهزیستی، با حفظ ارزش‏ها و کرامت والای انسانی و همیاری مردم نیکوکار و سایر اقشار دلسوز ارائه می شود.

وی افزود: اگرچه ارائه خدمت در هر جایگاهی، دارای ارزش است اما خدمت رسانی در مجموعه بهزیستی؛ به تعبیر قرآن کریم خدمت به افراد گرفتار و مستمند و دارای آسیب در پیشگاه خداوند متعال، عمل و رفتاری برای خدا محسوب می‌شود که کار بسیار عظیم و بزرگی به حساب می‌آید.

استاندار گیلان اقدامات برنامه ریزی شده این نهاد جهت کاهش آلام و رفع احساس تنهایی در جامعه هدف و مخاطبان بهزیستی را موجب ایجاد احساس امنیت در آنان و زمینه‌ساز امیدواری در جامعه دانست و گفت: امروز مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری در کنار امیدبخشی به جامعه، گام بزرگی برای تقویت اعتماد اجتماعی محسوب می شود .

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم هماهنگی بین نهادهایی که مسئولیت ارائه خدمات اجتماعی را برعهده دارند، تاکید کرد و افزود: معتقدم ارائه خدمات اجتماعی تنها منحصر به یک نهاد و سازمان نیست بلکه باید اقدامات فراگیر باشد؛ ضمن آنکه می تواند با حمایت از سازمان های مردم نهاد، زمینه نقش آفرینی بیشتر خیران در این بخش فراهم آید.

دکتر زارع تقویت رابطه نهادهای اجتماعی دولتی با بخش خصوصی را موضوع مهمی خواند و اضافه کرد: باید تا حد ممکن، نهادهای اجتماعی توان‌رسان به جامعه را افزایش داد و مدیریت این بخش‌ها را به سمت مردم هدایت کرد تا دولت تنها نظارت بر فعالیت آنها را عهده دار باشد.

وی خاطرنشان کرد: تجربه های پیشین و اخیر نیز به‌خوبی نمایانگر آن است که این سمن‌ها و فعالان اجتماعی در ارائه خدمت با عشق و علاقه شخصی ، اثر بخش تر نقش آفرینی می‌کنند و با توجه به گستردگی برنامه های دولت برای حمایت اجتماعی، همکاری نهادهای عمومی غیردولتی، خیریه ها و مؤسسات مردمی که در حال حاضر هم اقدامات شایانی ارائه داده اند، موثر است.

دکتر زارع به شیوع کرونا در ماه های اخیر اشاره و بیان کرد: در این ایام یکی از مکان هایی که در آن شاهد نتایج خوبی در رعایت توصیه‌های بهداشتی بودیم؛ مراکز نگهداری سالمندان بودکه با مراقبت های مناسب انجام شده؛ به دستآوردهای غیرقابل مقایسه ای با بسیاری دیگر از کشورها که از امکانات ظاهری بیشتری نیز برخوردارند، دست یافتیم که این خود افتخاری بزرگ است.

استاندار گیلان با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد و خیران همواره در مواقعی که نیاز بوده، در صحنه حاضر شده اند و طبقات نیازمند جامعه را مورد حمایت قرار داده اند ، به سوابق درخشان تاریخی گیلان و گیلانیان در این حوزه اشاره کرد و گفت: این استان همواره در مسائل خیریه پیشرو بوده و بسیاری از کارهای خیر از جمله احداث اولین آسایشگاه معلولین و سالمندان، خیرین مدرسه ساز و … از جمله اقدامات مثبتی است که صورت گرفته و لازم است از فرصت پیش آمده بهره جست و یاد تلاش های فداکارانه خیران را گرامی داشت.

وی همچنین به خدمات موسسات ، سازمان های خیریه و همچنین مردم و شهروندان نیکونهاد در بخش بهداشت و درمان متناسب با نیازهای استان در ایام شیوع کرونا اشاره و اظهار کرد: این گروه ها به سهم خود به یاری مردم و نظام بهداشت و درمان شتافته و برخی نیازهای این حوزه را برطرف کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم توانمندسازی جامعه تحت پوشش خدمات حمایتی تاکید کرد و افزود: این مهم نیاز امروز کشور ماست و لازم است مسئله توانمندسازی در سالجاری و سال آینده با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی ادامه داد: اگر افراد کم توان و نیازمند را به مرحله توانمندی برسانیم و زمینه بروز خلاقیت آنان را مهیا کنیم ، به یقین در مسیر عدالت اجتماعی گام برداشته ایم.

دکتر زارع اساس زندگی در جامعه و حرکت آن را در گرو انجام کار مفید دانست و بیان داشت: در این صورت است که نشاط و شادابی در جامعه بوجود می آید و معتقدم باید فصل جدیدی در دفتر فعالیت نهادهای ارائه دهنده خدمات اجتماعی با عنوان مهارت آموزی گشوده شود.

استاندار گیلان گفت: اگرچه دولت با همه توان در مسیر کاهش مشکلات و معضلات زندگی مردم بویژه خانواده‌های نیازمند و مددجویانی که نیاز به مددکاری دارند، تلاش می‌کند؛ اما لازم است یادآور شوم که مهارت‌آموزی به مددجویان ، مهم‌تر از کمک مالی به آنان است و باید به افرادی که به دلایل گوناگون نیاز به مددکاری دارند، مهارت بیاموزیم تا بتوانند روی پای خود بایستند و بتدریج از مدد گرفتن بی‌نیاز شوند.

دکتر زارع تاکید کرد: باید افراد نیازمند را به نقطه توانمندی برسانیم و زمینه را برای بروز و ظهور استعدادهای آنان و رشد و شکوفایی خلاقیت ها فراهم سازیم و در این صورت است که توانسته ایم عدالت اجتماعی را برقرار کنیم.

وی همچنین اجرای قانون جامع معلولان به ویژه مناسب سازی اماکن عمومی را امری مهم خواند و گفت: در جلسه با شهرداران سراسر استان به این موضوع تاکید کرده ام و همچنان تاکید می کنم که در جلسات شورای برنامه ریزی شهرستان ها به تصویب و تخصیص بودجه برای مناسب سازی اماکن بر اساس اولویت بندی ، توجه بیشتری شود.

۲۵ تیرماه ، بعنوان روز بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.