تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1395 - 11:58
کد خبر : 6687

خریدوفروش غیرقانونی “مجوز” واردات برنج تا کیلویی ۱۴۰۰تومان

خریدوفروش غیرقانونی “مجوز” واردات برنج تا کیلویی ۱۴۰۰تومان

جارستان-درحالی هیئت دولت علی‌رغم ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت مجوز واردات این محصول را به تعاونی‌های مرزنشین داده که خبر می‌رسد مجوز واردات این محصول توسط برخی دلالان تا کیلویی ۱۴۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود. بر اساس آمار گمرک ایران در ماههای ممنوعیت واردات برنج، صدها تن از این محصول وارد مرزهای کشور

جارستان-درحالی هیئت دولت علی‌رغم ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت مجوز واردات این محصول را به تعاونی‌های مرزنشین داده که خبر می‌رسد مجوز واردات این محصول توسط برخی دلالان تا کیلویی ۱۴۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

بر اساس آمار گمرک ایران در ماههای ممنوعیت واردات برنج، صدها تن از این محصول وارد مرزهای کشور شده است. بنا به گفته مسئولان گمرکی این میزان واردات بنا بر مجوز هیئت دولت به تعاونی‌های مرزنشینی، انجام شده است.

در روزهای گذشته از مجوز هیئت دولت برای واردات برنج علی‌رغم ممنوعیت در نظر گرفته شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای واردات این کالای مصرفی خبر داده بود. گمرک ایران در گزارش اخیر خود از تجارت شش‌ماهه کشور ضمن تأیید واردات ۲۳۰۰ تن برنج به کشور در شهریورماه اعلام کرد: “میزان واردات برنج طی شهریورماه سال جاری به‌میزان ۲۳۰۰ تن و به‌ارزش ۲ میلیون دلار بوده که واردات آن نیز بنا به مصوبه هیئت وزیران توسط شرکت تعاونی‌های مرزنشینان صورت گرفته است”.

مجوز در نظر گرفته شده از سوی هیئت دولت تنها برای تعاونی‌های مرزنشین می‌باشد اما این مجوزها با قیمتهای متفاوت از سوی دلالان به فروش می‌رسد. قیمتهای در نظر گرفته شده برای این مجوزها حداکثر ۱۴۰۰ تومان است که با نزدیک شدن به پایان فصل ممنوعیت، این رنج قیمتی کاهش یافته است.

علی‌رغم ممنوعیت واردات برنج از اول مرداد ماه، اخباری  در خصوص وجود مقادیر زیادی از این محصول در گمرکات جنوب کشور منتشر شده بود. گفتنی است ممنوعیت واردات برنج از انتهای تیرماه به‌مدت ۴ماه همزمان با فصل برداشت محصول داخلی ادامه دارد. در ماههای اخیر با بالا رفتن قیمت برنج داخلی، زمزمه‌هایی برای واردات این محصول از کشورهایی مثل تایلند و هند شنیده شده است.

خبرگزاری تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.