تاریخ انتشار : یکشنبه 22 تیر 1399 - 15:52
کد خبر : 66602

رییس مجمع نمایندگان گیلان: ۲ هزار هکتار از اراضی روستایی انزلی در حریم تالاب قرار دارند

رییس مجمع نمایندگان گیلان: ۲ هزار هکتار از اراضی روستایی انزلی در حریم تالاب قرار دارند

جارستان به نقل از شبستان؛ دنیامالی بر تحمیل غیرکارشناسانه افزایش حریم تالاب و ضرورت بازنگری به آن اشاره کرد وگفت: ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی انزلی در این افزایش حریم قرار دارد. «احمد دنیامالی» امروز(پنج‌شنبه، ۱۹ تیر) در مراسم معارفه فرمانداز شهرستان بندرانزلی با تشکر از تلاش‌های شورای تامین انزلی در ایجاد آرامش در

جارستان به نقل از شبستان؛ دنیامالی بر تحمیل غیرکارشناسانه افزایش حریم تالاب و ضرورت بازنگری به آن اشاره کرد وگفت: ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی انزلی در این افزایش حریم قرار دارد.

«احمد دنیامالی» امروز(پنج‌شنبه، ۱۹ تیر) در مراسم معارفه فرمانداز شهرستان بندرانزلی با تشکر از تلاش‌های شورای تامین انزلی در ایجاد آرامش در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در بحران کرونا گفت: انزلی از معدود شهرهایی است که دارای نسبت جمعیت روستایی بیشتری به شهر بوده و با کمبود اراضی و محدودیت شهرسازی مواجه است.

نماینده مردم انزلی در مجلس با بیان اینکه انزلی شهری خطی بوده و فعالیت‌های شهرسازی و عمرانی در این‌گونه شهرها دشوار است به مشکلات روستاهای انزلی پرداخت وافزود: با وجود بیش از هفت هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل شالیزار و باغ، به جهت اینکه در پایین دست قرار داشته و باید هنگام نشا اراضی را از آب خالی کنیم، در این زمان به کم‌آبی برخورد می‌کنیم و هرساله در این خصوص دچار بحران می شویم.

وی بر تحمیل غیرکارشناسانه افزایش حریم تالاب و ضرورت بازنگری به آن اشاره کرد و بیان داشت: ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی انزلی در این افزایش حریم قرار دارد و با وجود همه فشارهایی که بر مردم هست اما صبور و همراه هستند.

دنیامالی با انتقاد از اینکه نباید انزلی بدترین شرایط مالی واعتباری را در استان گیلان دارا باشد اعلام کرد: انتطار دارم روسای ادارات رضایتمندی مردم را اولویت قرار دهند و از مسئولی که مورد رضایت مردم باشد حمایت می‌کنم و هرکس که نتوانست رضایت مردم را داشته باشد نباید انتظار حمایت داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش بیماران کرونای طی چند روز اخیر تصریح کرد: کنترل ویروس کرونا در اختیار مردم است و از همگان خواهش می‌کنم دست به دست هم داده تا بتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم.

رییس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر تلاش جهت فعال‌سازی حوزه اوراسیا گفت: باید با راه اندازی و تکمیل حمل و نقل ترکیبی و خط آهن محور رشت به انزلی و آستارا بتوانیم ظرفیت درآمدی موجود را به چند برابر افزایش دهیم.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت ۱۴ میلیون تنی صادرات به کشورهای حاشیه خزر و اوراسیا، شایسته نیست که صادرات ما یک میلیون تن باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.