تاریخ انتشار : شنبه 21 تیر 1399 - 21:58
کد خبر : 66492

توزیع رایگان کیسه های پارچه ای همزمان با روز بدون پلاستیک در رشت؛ بشردانش: برای نجات زمین استفاده از کیسه های پلاستیکی را به حداقل برسانیم

توزیع رایگان کیسه های پارچه ای همزمان با روز بدون پلاستیک در رشت؛ بشردانش: برای نجات زمین استفاده از کیسه های پلاستیکی را به حداقل برسانیم

جارستان: محمدباقر بشردانش همزمان با ۲۱ تیر به عنوان روز بدون پلاستیک با اشاره به مدت زمان بسیار طولانی برای تجزیه مواد پلاستیکی در طبیعت خطاب به شهرواندان گفت: برای نجات زمین استفاده از ظروف و کیسه های پلاستیکی را به حداقل برسانیم. رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت با اشاره به اینکه زباله های

جارستان: محمدباقر بشردانش همزمان با ۲۱ تیر به عنوان روز بدون پلاستیک با اشاره به مدت زمان بسیار طولانی برای تجزیه مواد پلاستیکی در طبیعت خطاب به شهرواندان گفت: برای نجات زمین استفاده از ظروف و کیسه های پلاستیکی را به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت با اشاره به اینکه زباله های پلاستیکی هم اکنون یکی از معضلات کلانشهرها به حساب می آید گفت: به علت تولید انبوه و ارزانی کیسه پلاستیکی، متاسفانه میزان استفاده از آن در شهرها بسیار افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه آمار و ارقام نشان می دهد کشور ما جزء کشورهای پرمصرف دنیا از لحاظ تولید و مصرف کیسه های پلاستیکی به شمار می آید افزود: روز جهانی بدون پلاستیک این فرصت را ایجاد می کند که مخاطرات و مضرات مصرف پلاستیک به مردم یاد آوری شود.
بشردانش ادامه داد: در همین راستا نیز با هدف اطلاع رسانی و جلب مشارکت شهروندان برنامه هایی برای این روز در نظر گرفته شده است که بر اساس سیاست های کلی سازمان مبنی بر ارتقای کیفیت محیط زیست و همچنین جلب همکاری شهروندان اجرا می شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در توضیح جزییات این برنامه افزود: بر این اساس در ۱۶ ایستگاه ثابت منتخب شهر، شامل ایستگاه میدان توحید، بلوار رشتیان، منظریه، خیابان شمسی پور، بلوار گلباغ نماز، پارک شهر، خیابان امین الضرب، دیانتی، پارک نهی قناد، باهنر، بلوار لاکان، مسکن مهر، بلوار چمران، بلوار ضیابری دو، بلوار حافظ آباد و حمیدیان طرحی برگزار می شود که طی آن شهروندان با تحویل پسماندهای خشک، علاوه بر دریافت هدایای موجود در ایستگاه، از هدایای فرهنگی و زیست محیطی سازمان از قبیل کیسه پارچه ای، کیسه پسماند خودرو، کتاب داستان، دفتر رنگ آمیزی، بازی و … نیز برخوردار می شوند.

بشردانش در پایان ضمن دعوت از همه شهروندان برای نه گفتن به پلاستیک ها و استفاده از لوازم زیست پذیر برای کمک به حفظ محیط زیست، خواستار مشارکت همه شهروندان در طرح های آموزشی و تشویقی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.