تاریخ انتشار : جمعه 23 مهر 1395 - 13:11
کد خبر : 6539

حاضریم با مخالفان مناظره کنیم

حاضریم با مخالفان مناظره کنیم

جارستان-رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: افتخار ما این است با مخالفان خود نیز تعامل داریم و در این راه به صورت جدی گام بر می‌داریم. من بارها اعلام کرده ام براساس حرمت ها در فدراسیون را باز گذاشته ایم و هر کسی نظر و انتقادی دارد گوش می دهیم. شاید مهمترین موضوعی که در فدراسیون

جارستان-رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: افتخار ما این است با مخالفان خود نیز تعامل داریم و در این راه به صورت جدی گام بر می‌داریم. من بارها اعلام کرده ام براساس حرمت ها در فدراسیون را باز گذاشته ایم و هر کسی نظر و انتقادی دارد گوش می دهیم.

شاید مهمترین موضوعی که در فدراسیون علی مرادی به چشم بخورد جای خالی قهرمانان سابق وزنه برداری ایران در شورایی باشد که بسیاری از تصمیم گیری های حساس وزنه برداری را  انجام می دهد اما همیشه نبود این افراد در شورا و حضور تنها پیشکسوتان مسن جای سوال داشته است. البته در مدتی هم که از عمر مدیریتی  مرادی در فدراسیون وزنه برداری می گذرد بعضی از تصمیماتش مورد انتقاد برخی افراد قرار گرفته است.  این مسائل به چالش هایی تبدیل شده  که در اطراف فدراسیون وزنه برداری وجود دارد.

علی مرادی به همراه داود باقری نایب رییس فدراسیون  با حضور در ایسنا در مورد این چالش ها صحبت کرد. او عنوان کرد به حسین رضازاده پیشنهاد مشاوری ریاست فدراسیون را داده و در فدراسیون را بر روی افراد نبسته است اما دعوت افراد باید طبق آیین نامه انجام گیرد.

همچنین نایب رئیس فدراسیون مهم ترین موضوعی که در این نشست مطرح کرد این بود که “خیلی از رفتار ها در طول دوران مدیریتی علی مرادی که موجب گلایه شده ، اصلاح شده است. آقای مرادی آن آقای مرادی ۱۲ یا ۲۰ سال پیش نیست اما بر خی از سوءتفاهم ها در دوستان مزمن شده که البته قابل حل است ”

در ادامه گفت و گوی ایسنا با علی مرادی را می خوانید:

-رویکرد شما برای بازگشت دوباره به فدراسیون وزنه برداری چه بود؟
همانطور که می دانید ۱۲ سال دبیر کل کنفدراسیون وزنه برداری آسیا بودم اما با کم لطفی هایی که از داخل شد و سوءاستفاده های برخی از کشور ها و پول های اعراب، آخرین پست اثر گذار ما از دست رفت بنابراین خانواده وزنه برداری از من درخواست کرد و با هم فکری که با عزیزان داشتم تصمیم گرفتم در انتخابات شرکت کنم. البته در این میان کم لطفی هایی نیز شد به طوری که بحث تعاملات بین‌المللی را عنوان کردند اما همه در المپیک شاهد بودند وزنه برداری موفق عمل کرد و حسن آن هم تعاملات داخلی  و بین المللی بود .
-تا الان به آن چیزی که انتظار داشتید، رسیده اید؟
مد نظر من اصلاح زیر ساخت ها  و استعدادیابی بود که واقعا در حال مختل شدن بود که در این صورت پشتوانه سازی دچار مشکل می شد. تعداد زیادی از وزنه برداران با اخلاق ما خانه نشین شده بودند و بازنشستگی اجباری  آنها را دچار آسیب دید گی های شدید جسمی  و روحی کرده بود. البته  این اصلاح ساختار انجام گرفت و در مسابقات قهرمانی جوانان جهان ایران بر سکوی نخست ایستاد و در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان نیز خواهید دید زیرساختها احیا شده است. در واقع شخصیت قهرمانی به این رشته برگشت.
البته هنوز جا برای کار هست  و بعد از المپیک مردم مطالبات به حقی از وزنه برداری دارند . امیدوارم بیشتر از این دل مردم شاد شود و با توجه به مسئولیتی که بر روی دوش ما گذاشته شده باید بیشتر تکلیف خود را ادا کنیم. من باید به خانواده وزنه برداری در سراسر ایران که با فداکاری  و گذشت به ما کمک کردند خسته نباشید بگویم.

-وزنه برداری پایه ایران در سالهای گذشته با مشکل روبرو بود . اکنون نگران این نیستید که برای جایگزینی نفرات در تیم بزرگسالان دچار مشکل شوید؟
با مطالعاتی که انجام دادیم متوجه شدیم برگزاری مسابقات آموزش  و پرورش چند سال تعطیل شده بود. زیرا نگاه رویکردی آموزش و پرورش به رویکرد فدراسیون است. اکنون ما تفاهم نامه هایی با آموزش و پرورش  و فدراسیون ورزش دانشجویی امضا کرده‌ایم. حتی با سردار باران چشمه تفاهم نامه داریم تا وزنه برداران در آینده به دلیل خدمت سربازی دچار مشکل نشوند.
با کار مضاعف در این ۱۵-۱۶ ماهه ، مقدار زیادی از این خلاء ها در حال پر شدن است. با وجود اینکه به المپیک نگاه داشتیم از تیم های نوجوانان و جوانان غافل نشدیم. به علت کمبود منابع مالی اردوی تیم ملی بزرگسالان تعطیل شد اما اردو های پایه برقرار بود که اکنون داریم جواب می گیریم. رده های پایه ما در شرایطی قرار گرفتند که می توان برای افق دور بر روی این وزنه برداران سرمایه گذاری کرد. البته کار باید به مرور انجام گیرد. با ارائه برنامه تیم ملی توسط سرمربی، به جوانان فرصت داده می شود تا بیایند و این خلاء ها را بیشتر پر کنند.


– فکر نمی کنید با به کار گرفتن مربیان تازه کار در رده های مختلف تیم ملی ریسک کردید؟
یکی از محاسن من ایجاد فرصت برای افراد و در هر سطحی است. البته در کنار آن ارزیابی ها نیز انجام می گیرد. ما به افراد فرصت دادیم گاهی اوقات پس از  ارزیابی ها تصمیم می گیریم از افراد  در جاهای دیگر استفاده کنیم ، افراد باید ظرفیت های خود را بالا ببرند و فکر نکنند همه چیز تمام شده است. من اهل ریسک بدون مطالعه نیستم اما جایی که لازم باشد فرصت ها را به افراد خواهم داد. اگر دوستان از این فرصت ها بتوانند استفاده بهینه ببرند  حضور خود را در کنار  فدراسیون بزرگ وزنه برداری تثبیت کرده اند، مانند سجاد انوشیروانی. این موضوع در مورد خود من نیز صدق می کند به طوری که اگر از فرصت ها استفاده نکنم، جایگاه من در فدراسیون نیست.
سهراب مرادی بیرون از اردو تمرین می کرد و با شرایط خوبی وارد اردو شد  ، کمتر مربی می توانست او را پنج ماه در اوج نگه دارد اما انوشیروانی این کار را انجام داد. ما  فرصت ها را برای افراد در تمام فضا ها فراهم می کنیم و در فدراسیون بر روی افراد باز است تا در قالب چارچوب ها حر کت کنیم.
– شفاف در مورد علت برکناری حسین توکلی صحبت می کنید؟ اگر قرار بود برکنار شود چرا بعد از مسابقات جهانی ۲۰۱۵ این کار انجام نگرفت؟
نظر من این بود که آقای توکلی تا مسابقات قهرمانی آسیا به کارش ادامه دهد اما شورای عالی فنی زمانی که تعدد آسیب دیدگی ها را دید و این که اسامی تیم برای مسابقات قهرمانی آسیا ناقص اعلام شد، موضع گرفت. ما با کسی مشکل شخصی نداریم و بحث منافع ملی بود. البته آقای توکلی از لحاظ بحث سلامت دوپینگ، دوره موفقی داشت و در بخش فنی هم بهتر بود تعاملات خود را برای کاهش آسیب دیدگی ها با کمیته پزشکی بیشتر می کرد.


-نکته جالب اینجاست که این کار دقیقا در آخرین روز های سال انجام گرفت. شاید می خواستید بازتاب رسانه ای نداشته باشد.
زمان نباید از دست  می رفت، زیرا مسابقات قهرمانی آسیا در پیش بود  و اردوی تیم ملی نیز از هفتم فروردین آغاز می شد. بنابراین شورای عالی فنی موضوع اصلاحات را مطرح کرد و من نیز استقبال کردم. او بعد از ۱۱ماه کار کردن ترکیب تیم را برای آسیایی ناقص اعلام کرد و جای سوال بود که با این شرایط برای المپیک چه کار خواهد کرد.
زمان نکته مهمی است، خیلی از کشورها از زمان استفاده بهینه می برند و برنامه چهار ساله دارند. الان فدراسیون کاراته وارد المپیک شده، اما هنوز تکلیف این فدراسیون مشخص نیست. خود من قبل از انتخابات به دوستان اعلام کردم انتخابات در اردیبهشت برگزار نشود، انصراف خواهم داد زیرا زمان از دست برود دیگر فایده ای ندارد.
در میان راه نیز مدتی اردوی تیم ملی بزرگسالان را تعطیل کردیم. خیلی ها انتقاد کردند، اما به نظرم باید انجام می گرفت زیرا منابع ما نمی توانست اردوها را پوشش دهد.  برای اردوی تیم ملی در شهرهای گیلان و کیش هم مسئولان حمایت کردند و ما یک ریال هزینه نکردیم چون پولی نداشتیم. ما با منابع اعتباری محدودی که نسبت به کشتی و تکواندو داریم نگذاشتیم برنامه های سر مربی های تیم ملی اجرایی نشود  و حتی حقوق و پاداش ورزشکاران را نیز تا حد توان پرداخت کردیم.
در کل فکر می کنم اگر فدراسیون های ملی، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در بحث استفاده از فرصت ها بازنگری داشته باشند در بازی های آسیای  و المپیک های آینده می توانیم موفق باشیم.

دکتر داود باقری

-شائبه ای در مورد شورای عالی فنی وجود دارد مبنی بر اینکه  به دلیل رفاقت و نزدیکی که اعضا با شما دارند هر تصمیمی  شما می گیرید با آن موافقت می کنند و در واقع شورای فنی تائیدکننده نظرات رئیس فدراسیون است؟
ما داریم در مورد تعاملات صحبت می کنیم. من در شورا رای ندارم . گاهی اوقات تصمیماتی گرفته شده، اما مغایر با نظر من بوده است مانند اعزام نشدن تیم به صورت کامل به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ یا ادامه فعالیت حسین توکلی در تیم ملی بزگسالان که شورا نظر دیگری داشته است. در هر صورت کار را بر اساس تعاملات پیش بردیم.

تصمیماتی که شورا گرفته در بیشتر موارد درست بوده است. کم لطفی هایی که می شود مبنی بر این که برای تصمیم گیری در مورد موضوعی  من دست بلند می کنم و بقیه به تبعیت از من این کار را انجام می دهند واقعیت ندارد. کسانی که این حرفها را می زنند دارند به بزرگان شورا بی احترامی می کنند.
– فکر نمی کنید اگر نیروهای جوان تر مانند قهرمانان سابق با افکار جدید به این شورا اضافه شوند بهتر باشد، زیرا سابقه مربیگری برخی افراد فعلی حاضر در این شورا به چند دهه قبل بر می گردد.
این رویکرد ما هم هست و به افراد فرصت می دهیم. مانند آقای سوهانیان مشاور استان های ما که از نیروهای جوان هستند. البته برخی ها این رویکرد را به تمسخر می‌گیرند. البته ما این کار را  انجام داده ایم و از نیروهای جوان و با تجربه با هم استفاده کرده ایم.

-منظور ما استفاده از قهرمانان دهه گذشته است تا از لحاظ فنی نظر بدهند.

اگر کسی پیشنهاد و نظری دارد در فدراسیون را نبسته ایم . اگر کسی حرف و پیشنهادی دارد بسم الله بیاید در فدراسیون مطرح کند . معتقدم اصلا جای آن افراد در رسانه نیست اما اینکه برخی ها در  مطبوعات بگویند ما فلانی را قبول نداریم درست نیست. خب خیلی از این افراد هم آنها را قبول ندارند. همان آقایی که می گوید کارشناس خبره است چرا در زمان افشارزاده از دبیری فدراسیون کنار رفت؟  از افرادی خود را صاحب سبک و نظر می دانند بارها دعوت کردیم اما باید حریم ها و حرمت ها حفظ شود. اما از در فدراسیون گرفته تا پیراهن تیم ملی قداست دارد  و کسی نتواند خود را در این چار چوب قرار دهد ما هم اصراری نداریم.  حرف ما  بازگشت شخصیت قهرمانی به فدراسیون  است. من خواهش می کنم به عنوان رسانه بی طرف مناظره  بگذارید تا افرادی که ادعا دارند بیایند.  من  آقای انوشیروانی را دعوت می کنم ، دکتر باقری هم می آید، صحبت کنند و هر دو طرف  هم باید  پاسخگو باشیم. تجربه نشان داده آن کسی که کمتر حرف بزند و بیشتر عمل کند موفق تر است اما متاسفانه در وزنه برداری حرف زدن بیشتر شده است.
-خب چرا از این افراد منتقد به طور رسمی و  به اسم دعوت نمی کنید تا در شورای عالی فنی حضور داشته باشند و حرفهای خود را بزنند؟
مرادی: شورای عالی فنی چارچوب و آیین نامه دارد و نمی توانیم هر کسی را دعوت کنیم و باید طبق آیین نامه دعوت افراد انجام گیرد.
باقری: من نمی دانم تحلیل شما از فضای وزنه برداری و آقای مرادی چیست . من ۱۲ سال در کنار آقای مرادی کار کردم  بنابراین از خیلی اتفاقات اطلاع دارد و در اندازه خودم آسیب شناسی و تحلیل کرده ام. من می گویم در وزنه برداری دنیا ساختاری حاکم است که وزنه برداری را  مدیریت می کند. در ایران این ساختار مدیریتی مخالف  و موافق هایی دارد . آقای مرادی هم در طول زمان و در تعامل با این ساختار فراز و نشیب هایی داشته است. استراتژی هایی را انتخاب کرده که برآیند آن  به گفته رییس فدراسیون جهانی و دیگران موفقیت آمیز بوده است . می توانم مصداق بیاورم و برای آن سند دارم. مخالفت ها با آقای مرادی به دو دسته تقسیم می شود: یک دسته مخالفت با خود او است که فکر می کنم خود آقای مرادی بپذیرند که خیلی از رفتار ها در طول دوران مدیریتی او که موجب گلایه شده ، اصلاح شده است. آقای مرادی آن آقای مرادی ۱۲ یا ۲۰ سال پیش نیست.  اما بر خی از سوءتفاهم های دوستان مزمن شده که البته قابل حل است . اگر سعی کنیم  این گره را باز کنیم موضوع واضح و شفاف می شود و افراد خودشان را نشان می دهند. دسته دوم مخالفتها، اعتقادی است. برخی ها اعتقاد دارند که آقای مرادی اشتباه می کند  و آن را نمی توان کاری کرد.
شما معتقدید که از سرمایه های وزنه برداری مانند حسین توکلی یا شاهین نصیری نیا باید استفاده کرد.  من نیز به عنوان نائب رییس فدراسیون و کسی که آقای مرادی نظراتم را رد نمی کند  این قول را می دهم که این اتفاق بیفتد و ساختار فدراسیون به گونه ای هست که این اتفاق رخ دهد اما ما چکار کردیم که این ظرفیت را به وجود آوردیم؟

آقای مرادی یک زمانی ایوانف را آورد نتیجه گرفت، انوشیروانی را هم آورد نتیجه گرفت. رمز موفقیتش  این است وقتی اعتماد دارد ریسک می کند. به نظر من آقای مرادی الان دارد ساختاری به وجود می‌آورد که البته هزینه هایش را هم خودش می دهد. سجاد انوشیروانی را در سایه امن حفظ کرد تا رشد کند و هزینه هایش را نیز خودش می دهد. مطمئن باشید در آینده نزدیک مربی صادر می کنیم و حرف برای گفتن داریم. این فدراسیون دارد کاری می کند تا در دنیا اعتماد به نفس داشته باشیم  و به ما رجوع کنند. زمزمه های آن از الان  به گوش می رسد. به طوری که در المپیک از ما می پرسیدند چکار می کنیم و چگونه با وجود پاک بودن کار می کنیم و نتیجه می گیریم.

همه می گفتند آقای مرادی که در شورا دست بلند می کند همه می ترسند. آمدیم حق رای  را از آقای مرادی گرفتیم و این در آیین نامه نیز وارد شد. بعدا گفتند بیرون از شورا هماهنگ می کند اما واقعا این طور نیست. او می تواند شخصا تصمیم بگیرد اما از خرد جمعی استفاده می کند و هزینه های آن را نیز دارد پرداخت می کند. برای نمونه آقای مرادی واقعا نظرش این بود  بهادر  مولایی به المپیک برود  اما نظر شورا چیز دیگری بود. من واقعا باید این موضوع ها را  بگویم تا در تاریخ ثبت شود.
مرادی: فدراسیون حرمت دارد . بعضی اوقات انتقاد کمک کننده است و تخریب نیست  اما وقتی کسی که زمانی شاگرد شما بوده و موضوع را با کم لطفی های غیر اخلاقی آلوده می کند دیگر چه انتظاری دارید؟ برخی از این افراد می گویند آقای مرادی کنار برود خب این یعنی چه؟ ما یک روزی آمدیم  و یک روزی هم باید برویم اما این حرفها بی احترامی به نظر مجمع فدراسیون است. من این حرف ها را جواب نمی دهم زیرا ارزش پاسخگویی ندارد. این نشان می دهد مشکل آنها با وزنه برداری نیست. بارها در رسانه ها اعلام کرده ایم در فدراسیون بر روی افراد باز است. من حتی پیشنهاد دادم حسین رضازاده بیاید مشاور من شود. می‌توانید از خودش بپرسید. افتخار ما این است با مخالفان خود نیز تعامل داریم  و در این راه به صورت جدی گام بر می داریم. با این حال از نایب رییس می خواهم در مورد پیشنهادی که دادید مطالعه کند. پیشنهاد شما، پیشنهاد خوبی است زیرا شخصی مانند حسین توکلی ایده های فنی خوبی دارد حالا ممکن است در بحث اجرا به ویژه در بخش بزرگسالان نتواند آنها را پیاده کند. البته در بخش جوانان موفق بوده است. ما براساس حرمت ها در فدراسیون را باز گذاشته ایم و هر کسی نظر و انتقادی دارد گوش می دهیم. حتی افراد روزهای چهارشنبه از سراسر ایران می‌توانند بدون وقت بیایند و پیشنهاد خود را بگویند.  ما در سایت خود قسمت نظرات و پیشنهادات داریم و افراد می توانند نظرهای خود را بگویند.

 

-در این مدت تصمیمی گرفته اید که الان اعتقاد داشته باشید اشتباه بوده است؟
هر شخصی در زندگی خود اشتباه می کند. به هر حال ما هم اشتباهاتی داشتیم که با مشورت هایی که با افراد داخل فدراسیون داشتیم حل شد. سعی کردیم ضریب خطاهایمان را خیلی پایین بیاوریم به ویژه در بحث المپیک.

– از کسی مانند شما با توجه به سابقه مدیریتی که دارید انتظار می رفت فردی بهتر از ایوان گارچف را به مجموعه وزنه برداری ایران اضافه کنید؟
من اصلا اعتقادی به آوردن مربی خارجی نداشتم. اگر  نیاز به حضور مربیان داخلی در کلاس های بین المللی باشد ، شرایط را فراهم می کنیم یا از مدرسان خارجی دعوت می کنیم مربیان پایه را آموزش دهند.  کمیته ملی المپیک گارچف را به ما معرفی کرد و در کمیسیون کمیته ملی المپیک این مربیان فیلتر می شوند. البته من می دانستم در کمیسیون مربوطه گارچف ارزیابی نشده است. ما به عنوان مشاور او را پذیرفتیم. البته می دانستیم کارایی لازم را ندارد . خودم در روزهای اول او را ارزیابی کردم و نمره منفی گرفت. با توجه به اینکه گفته بودیم تا المپیک هست، این روند باید ادامه پیدا می کرد چیزی هم از او نمی خواستیم که به وزنه برداری ما اضافه یا کم کند. از طرفی نمی خواستیم هم در همان روزهای اول عذر ش را بخواهیم بنابراین تا المپیک  کجدار مریز رفتار کردیم. البته نمی توانم بگویم کارایی نداشت ، او کار خود را کرد و کارش نیز این بود به عنوان مشاور حضور داشته باشد. البته ما چیزی از او نمی خواستیم اما در حد خودش خوب بود. ما از مشاور انتظار نداشتیم برنامه های ما را تغییردهد. الان هم اعتقاد من این است هیچ چیزی  بهتر از علم تمرینی  و پزشکی ما نیست. البته نیاز به تقویت علمی داریم.
– بعد از المپیک  نگاه ها به سمت فدراسیون است که فضا را بین سرمربی تیم ملی و کیانوش رستمی به چه صورت مدیریت خواهد کرد که نه شائبه ورزشکار سالاری به وجود آید و نه شرایط طوری باشد که قهرمانی طرد شود. فدراسیون قرار است این کار را به چه صورت انجام دهد؟

قبل از المپیک هم این نگاه‌ها وجود داشت که فدراسیون موضوع را مدیریت کرد تا یک  مدال با ارزش المپیک حفظ شود. کیانوش رستمی در المپیک خودش مربیگری کرد، اما فدراسیون زمینه های حمایت را برای او ایجاد کرد و من نیز در لحظات حساس  کنارش بودم. البته نه به عنوان مربی و این خواست شورای عالی فنی بود. اکنون نیز همین مدیریت در آینده انجام می گیرد. البته باید دید  شورای عالی فنی چه تصمیمی می گیرد تا بر اساس آن اقدام کنیم.

-اگر تصمیم شورا این باشد همین روند ادامه داشته باشد نگران نیستید در آینده وزنه برداران دیگری بخواهند همین رویه را پیش بگیرند؟

از الان نباید در مورد تصمیم شورا پیش داوری کرد . البته در دنیای جدید ورزش، دیگر حضور ورزشکاران در یک حصار نظامی جواب نمی دهد. این موضوع  بر پایه ورزشکار سالاری نیست بلکه ورزشکار محوری است تا افراد خلاقیت های خود را بروز  دهند و مربیان هم نظارت دارند. با این حال فدراسیون چارچوب دارد و  کیانوش رستمی این چارچوب ها را رعایت کرده  و اینطور نبوده که برای فدراسیون تعیین تکلیف کند. در بحث تمرینی اثبات کرده که می تواند در این زمینه موفق باشد. بازیکن سالاری که به سمت لجام گسیختگی حرکت می کند تاکنون چنین اتفاقی در فدراسیون ما رخ نداده است. هر تصمیمی هم شورای عالی فنی بگیرد ما حمایت می کنیم.
-تصمیم به تغییر کادرفنی تیم ملی جوانان دارید؟ شنیده می شود گزینه‌ای مثل نواب نصیر شلال مطرح است؟
عملکرد وحید ربیعی تا مسابقات قهرمانی آسیایی ارزیابی می شود و طبق آن کار جلو می رود. اگر تغییراتی  هم انجام گیرد شورای عالی فنی تصمیم می گیرد. ما قبلا هم گفتیم به افراد براساس چارچوب فرصت می دهیم. در واقع ابتداشرایط را ارزیابی و پس از آن حتما اقدام می کنیم. سجاد انوشیروانی قبل از تیم ملی در اردبیل مربیگری می کرد و در قهرمانی کشور تیمی از اردبیل آورد. یعنی ابتدا سابقه مربیگری داشت و بعد وارد تیم ملی شد. بنابراین باید ببینیم افراد در شهرها و باشگاه های مختلف چه کار می توانند انجام بدهند.

-در مورد اتفاقی که برای بهداد سلیمی افتاد صحبت می کنید، خب چرا باید در المپیک حق ما خورده شود؟
بر اساس دیدگاه ها برخی شیطنت ها صورت گرفته، می گیرد و خواهد گرفت. به نظرم وقتی یک کار بزرگی انجام می گیرد این فتنه گری ها طبیعی است. هر چه به این شکل عمل شود بقای ورزش ما که به لطف خدا مردمی است، مستحکم تر می شود. وزنه برداری ما دارای تاریخچه دیرینه است  و قطعا حسادت هایی را در بر دارد . بعضی از افراد در فدراسیون های ملی خود جایگاهی ندارند حسادت می‌کنند. این حسادت ها هر چه جلوتر برویم ، بیشتر می  شود . البته ما بایستی با تعاملات موارد را مرتفع کنیم. اماهر چه با توانمندی بیشتری جلو می رویم پیچیدگی شیطنت ها نیز بیشتر خواهد شد.
گفت و گو از آتنا خلیلی خبرنگار ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.