تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 تیر 1399 - 13:44
کد خبر : 65379

کاهش ۲۶ درصدی جانباختگان تصادف برون شهری گیلان

کاهش ۲۶ درصدی جانباختگان تصادف برون شهری گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان از کاهش ۲۶ درصدی جانباختگان تصادف های برون شهری در محورهای استان طی سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. سرهنگ جاور صفاری روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت اظهار داشت: همچنین

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان از کاهش ۲۶ درصدی جانباختگان تصادف های برون شهری در محورهای استان طی سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سرهنگ جاور صفاری روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت اظهار داشت: همچنین آمارها طی سه ماه گذشته در وقوع تصادف های منجر به جرح ۲۵ درصد کاهش و در تعداد مجروحان ۲۶ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی با بیان اینکه امسال کمترین کندی تردد منجیل به سمت رودبار را شاهد بودیم ، افزود: این امر حاصل تلاش همکاران مان در پلیس راه و هدایت های فرماندهی انتظامی استان بوده است.

وی تصریح کرد: راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده ۴۵ درصد از جانباختگان سوانح جاده ای استان را طی سه ماه امسال تشکیل می دهند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد بوده است.

سرهنگ صفاری خاطرنشان کرد: ۲۷ محور پرتصادف در استان اعم از آزادراه ، راه های اصلی، فرعی و روستایی در استان شناسایی شده که رشت – لنگرود با ۶ درصد ، رودبنه- چاف ۲ درصد و تالش به آستارا هفت درصد سه محور پرحادثه و قرمز در گیلان هستند.

وی برخورد با تخلفات رانندگان حادثه ساز را خط قرمز پلیس در کنترل حوادث رانندگی عنوان و بیان کرد: سرعت ، سبقت غیر مجاز از جمله تخلفات حادثه ساز هستند که پلیس با جدیت با این تخلفات برخورد قانونی می کند.

وی یادآور شد: طی سه ماه گذشته در اجرای ۶۴ طرح ترافیکی ؛ ۲۷۸ هزار و ۲۵۳ تخلف کنترل و اعمال قانون شد که ۴۷ درصد از تخلفات حادثه ساز را در جادههای استان شامل می شود .

مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند

سرپرست پلیس راه فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به آغاز طرح ترافیکی تابستان از اول تیرماه تصریح کرد: با توجه به چندین نوبت تعطیلی طی خرداد ماه امسال ؛ پلیس در راه های استان مستقر بوده و آمادگی لازم را برای انجام وظایف محوله از جمله هدایت خودرو ها داشته است.

وی با اشاره به اینکه تابستان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ ، افزایش ۳۶ درصدی مسافر را داشتیم ، اضافه کرد: با این وجود ؛ در طرح تابستانی سال گذشته کاهش چهار درصدی جانباختگان و ۶ درصدی مجروحان را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن داشتیم.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا شهرستان هایی در استان داریم که وضعیت خوبی در این ارتباط ندارند ، از این رو ، از مردم می خواهیم که از سفر غیر ضروری اجتناب کنند.

سرهنگ صفاری با اشاره به وجود ۱۸ محور ساحلی و تفرجگاهی در استان اظهار کرد: در طرح تابستانی کنترل محورهای پرخطر و برخورد با ناهنجاری های اخلاقی از جمله برنامه های پلیس راه در استان است.

وی همچنین به کنترل هوشمند جاده های استان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ۵۲ دستگاه دوربین ثابت کنترل سرعت در آزادراه ، بزرگراه ها و محورهای اصلی مستقر است و نصب ۱۲ سامانه جدید دیگر نیز بیشتر در محورهای فرعی و پرحادثه و ترافیک در حال انجام است.

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان خاطرنشان کرد : خوشبختانه با اقدامات انجام شده همه دست اندرکاران اعم از استانداری ، راهداری و پلیس کارنامه قابل قبولی در انضباط ترافیکی و کاهش حوادث ترافیکی در جاده های استان داشته ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.