تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 مهر 1395 - 1:04
کد خبر : 6383

عدم شفافیت عملکرد مالی صندوق ذخیره فرهنگیان برای همه محرز است

عدم شفافیت عملکرد مالی صندوق ذخیره فرهنگیان برای همه محرز است

جارستان-عضو کمیسیون قضایی مجلس تأکید کرد: آنچه در حال حاضر در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان مشخص است، عدم شفافیت عملکرد مالی بوده و این برای همه محرز است و وقتی در این خصوص سؤال می‌کنیم، با تناقض مواجه می‌شویم. محمد محمودی عضو کمیسیون شوراهای مجلس  در «خصوص عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان»، اظهار داشت: این صندوق متعلق به

جارستان-عضو کمیسیون قضایی مجلس تأکید کرد: آنچه در حال حاضر در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان مشخص است، عدم شفافیت عملکرد مالی بوده و این برای همه محرز است و وقتی در این خصوص سؤال می‌کنیم، با تناقض مواجه می‌شویم.

محمد محمودی عضو کمیسیون شوراهای مجلس  در «خصوص عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان»، اظهار داشت: این صندوق متعلق به قشر فرهنگی است که در علم، ادب و فرهنگ قوی هستند، اما متأسفانه در معیشت زندگی و دارایی آسیب‌پذیر هستند.

وی ادامه داد: مسئولان این صندوق باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند؛چرا که قانونگذار صندوقی را در نظر گرفته است تا بخشی از سرمایه آن از حقوق فرهنگیان تأمین کرده و بخشی را دولت کمک کند.

محمودی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری معلم و ده‌ها شرکت دیگر در این صندوق فعالیت اقتصادی می‌کنند که باید آورده آنها کمک به فرهنگیان چه در زمان حیات آنها و چه بعد از آن به بازماندگان‌شان باشد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس یادآور شد: این صندوق نیاز دارد ضمن اینکه به مجمع خود گزارش می‌دهد، جهت تنویر افکار عمومی گزارش شش ماهه و یا سالانه، تفریغ بودجه، کارکرد، حقوق مدیران و هزینه های جاری آن را به صورت شفاف به فرهنگیان ارائه دهد.

وی تأکید کرد: ضرورت دارد این موارد مورد تأیید بازرسان و حسابرسان قانونی صندوق قرار گیرد، اما آنچه امروز مطرح است، این است که این شفافیت و گزارش جامع وجود ندارد.

محمودی عنوان کرد: بخشی از این کار را دستگاه‌های قضایی و امنیتی برعهده دارند که نتایج را باید اعلام کنند و اگر تخلفی اعلام شود، باید با آن برخورد قانونی شده و اگر تخلفی اعلام نشود، باید تخلف اداری و بی‌مسئولیتی به مراجع مربوطه اعلام شده و رسیدگی شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: اگر مدیران مربوطه در این صندوق امانتدار خوبی باشند، باید تقویت شوند، اما آنچه در حال حاضر مشخص است عدم شفافیت عملکرد مالی است و این برای همه محرز است و وقتی در این خصوص سؤال می‌کنیم، با تناقض مواجه می‌شویم.

وی بیان داشت: باید این شفافیت صورت گیرد و گزارش جامع رسیدگی به آن به دستگاه‌های نظارتی، قوه قضائیه و مهمتر از همه، بازرسان وزارت آموزش و پرورش و وزیر مربوطه ارائه شده و به اطلاع اخبار عمومی برسد.

محمودی در خصوص طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: تعداد زیادی از نمایندگان در این خصوص قانع شده و امضاهای خود را پس گرفتند و احتمالاً بعد از پایان تعطیلات مجلس تکلیف این طرح مشخص می‌شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اضافه کرد: بنده جزو افرادی بودم که بنا دارم تا امضای خود را پس بگیرم، اما هنوز این کار را عملی نکرده‌ام؛ با توجه به نزدیکی انتخابات و جمیع جهات، بنا بر ایجاد تعامل بود و اگر مسیر کار عوض شده و عملکرد صندوق ذخیره روشن شود، قطعاً با اخطار و کارت زرد به وزیر آموزش و پرورش بسنده می‌کنیم.

خبرگزاری فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.