تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 خرداد 1399 - 15:46
کد خبر : 63777

فرماندار رضوانشهر: آتش سوزی عمدی در جنگل‌های پره‌سر در حال مهار است

فرماندار رضوانشهر: آتش سوزی عمدی در جنگل‌های پره‌سر در حال مهار است

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار رضوانشهر گفت : آتش سوزی جنگلهای پره سر که از سه روز قبل آغاز شده با حضور نیروهای مردمی، جنگلبانی، آتش نشانی و شهرداری در حال مهار است. محمد مهدی مظفری روز چهارشنبه در حالی که بر عملیات مهار آتش در جنگلهای پره سر نظارت داشت،افزود: عامل اصلی بروز این

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار رضوانشهر گفت : آتش سوزی جنگلهای پره سر که از سه روز قبل آغاز شده با حضور نیروهای مردمی، جنگلبانی، آتش نشانی و شهرداری در حال مهار است.

محمد مهدی مظفری روز چهارشنبه در حالی که بر عملیات مهار آتش در جنگلهای پره سر نظارت داشت،افزود: عامل اصلی بروز این آتش سوزی که بر اساس بررسی های انجام شده عمدی بوده ، شناسایی شده و موضوع در دست پیگیری است.

وی عنوان کرد: این آتش سوزی تا کنون چندین بار مهار شده اما چون درختان از نوع برگ سوزنی بوده و زمینه اشتعال زایی آنها با توجه به خشکی و گرمای هوا بالا است، دوباره زبانه کشیده است.

وی تصریح کرد : هم اکنون از ظرفیت های مختلف شهرستان از جمله ادوات و تجهیزات شهرداری، بخشداری و دهیاری ها، نیروهای سپاه و بسیج و جنگلبانی کمک گرفته ایم تا در کنار نیروهای مردمی از توسعه این آتش سوزی جلوگیری و آتش  مهار شود.

 وی با بیان اینکه حدود سه هکتار از وسعت جنگلهای منطقه پره سر درگیر این آتش سوزی شده است، افزود خوشبختانه این آتش سوزی ها سطحی است.

وی تصریح کرد : آتش با جنگلهای هیرکانی فاصله دارد و مشکلی در این جنگلها نداریم ضمن آنکه پوشش علفی جنگلهای هیرکانی خود مانع از بروز آتش سوزی در آنهاست .

 وی تصریح کرد : حریق در جنگلهای دست کاشت سوزنی برگ رخ داده که درختان بومی گیلان نیستند و این سطح جنگلهای سوزنی، آفتی برای منطقه شده زیرا این درختان نسبت به تغییرات آب و هوایی منطقه حساس بوده زمینه اشتعال زایی زیادی دارند و  هراز گاهی دچار اتش سوزی می شوند.

وی تصریح کرد : هم اینک بخشی از آتش در این جنگلهای سوزنی برگ مهارشده و در بالا دست هم پیگیر هستیم تا گزارش وضعیت آتش سوزی را دریافت کنیم و امید است به زودی کار مهار و اطفا آتش پایان یابد وبا اشتعال مجدد روبرو نشویم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رضوانشهر هم که در محل حاضر بود به خبرنگار ایرنا گفت : آتش سوزی در جنگلهای دست کاشت سوزنی برگ جلگه ای منطقه پره سر رخ داده و این کاج ها به شدت در برابر آتش سوزی حساس هستند.

محمد جعفر گل محمدی افزود : عامل اولیه و اصلی این آتش سوزی که سه روز قبل رخ داد، از طریق پلاک خودروی او مشخص شده و موضوع توسط نیروی انتظامی در دست پیگیری است.

وی عنوان کرد : تا کنون در سه مرحله این آتش سوزی را مهار کردیم و آخرین بار نیمه شب گذشته بود که بعد از مهار کامل از نقطه ای دیگر این آتش شعله ور شد .

 وی تصریح کرد : هم اکنون با کمک نیروهای مردمی و بسیج و سپاه کار مهار آتش در دست انجام است و از استان هم کمک خواستیم که در صورت نیاز به کمک بییند.

وی ادامه داد : تا کنون بیش از ۹۰ درصد آتش را که در گستره سه هکتاری جنگلها روی داده ،مهار کردیم که عمده آتش سوزی هم سطحی بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.