تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 - 8:59
کد خبر : 63593

حریق جنگل های پره سر مهار شد

حریق جنگل های پره سر مهار شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی رضوانشهر گفت: پس از گذشت یک شبانه روز، حریق جنگل های پره سر، با کمک نیرو های یگان حفاظت این شهرستان مهار شد. سید یحیی میرمسعودی غروب دوشنبه در محل وقوع این حادثه اظهار داشت: از روز گذشته بخش هایی از جنگل های سوزنی برگ

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی رضوانشهر گفت: پس از گذشت یک شبانه روز، حریق جنگل های پره سر، با کمک نیرو های یگان حفاظت این شهرستان مهار شد.

سید یحیی میرمسعودی غروب دوشنبه در محل وقوع این حادثه اظهار داشت: از روز گذشته بخش هایی از جنگل های سوزنی برگ واقع در محدوده روستای چران و سنگده پره سر که دچار آتش سوزی شده بود با تلاش بی وقفه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی مهار گردید.

وی با بیان عمدی بودن این آتش سوزی خاطرنشان کرد: فرد متخلف که اقدام به این امر وحشتناک و تأسف بار کرده شناسایی و به دستگاه قضایی نیز معرفی شده است.

میرمسعودی گفت: متأسفانه در این حادثه حدود یک هکتار از جنگل های سوزنی برگ این منطقه در آتش سوخت و برای جلوگیری از انتقال شعله های آتش به درختان اطراف همه توان و نیروها جانشفانی کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی رضوانشهر افزود: درختان بعنوان سرمایه های ملی کشور محسوب می شوند و حفظ و نگهداری از این میراث ارزشمند وظیفه یکایک ما می باشد و برای پیشگیری از اینگونه حوادث تلخ باید چاره اندیشی شود.

پره سر در کناره جنوب غربی دریای خزر بین شهر انزلی و هشتپر در شهرستان رضوانشهر قرار دارد. جنگل‌های این ناحیه به صورت نسلی دست‌نخورده و سالم، کمربندی از درختان خزان‌کننده دوران سوم زمین‌شناسی را تشکیل می‌دهند. این جنگل‌ها که از آن به نام‌های جنگل‌های مرطوب یا خزری یاد می‌شود ارزش‌های زیست‌محیطی و اقتصادی زیادی دارند و در زمره میراث طبیعی جهانی محسوب می‌شوند.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲۰ روستا، دارای حدود ۶۰ هزار هکتار جنگل و ۱۲ هزار هکتار مرتع می باشد و در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.