تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مهر 1395 - 14:18
کد خبر : 6349

اقامه نماز ظهر عاشورا در گیلان

اقامه نماز ظهر عاشورا در گیلان

جارستان: مردم گیلان همنوا با سراسر میهن اسلامی و دیگر عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در اقصی نقاط جهان، امروز (چهارشنبه) مقارن با عاشورای حسینی، به سوگواری و عزاداری پرداخته و در غم شهادت امام حسین و یاران وفادار آن حضرت، اشک ماتم ریختند و نماز ظهرعاشورا اقامه نمودند. گزارش خبرنگار مادر آستانه اشرفیه نیز

جارستان: مردم گیلان همنوا با سراسر میهن اسلامی و دیگر عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در اقصی نقاط جهان، امروز (چهارشنبه) مقارن با عاشورای حسینی، به سوگواری و عزاداری پرداخته و در غم شهادت امام حسین و یاران وفادار آن حضرت، اشک ماتم ریختند و نماز ظهرعاشورا اقامه نمودند.
گزارش خبرنگار مادر آستانه اشرفیه نیز حاکی از برگزاری مراسم باشکوه عزاداری در این شهر مذهبی است. امروز مردم سوگواری که از اقصی نقاط گیلان به مرقد مطهر سید جلال الدین اشرف آمده بودند، با حضور در دستجات سینه زنی و زنجیر زنی، در غم شهادت شهیدان دشت کربلا و مظلومیت خاندان اهل بیت (ع) به عزاداری پرداختند.
امام زادگان گیلان نیز در شهرها و روستاها ، میزبان سوگواران حسینی هستند و هیات های عزاداری محله ها و مناطق مختلف با حضور در امام زادگان و بقاع متبرکه استان، به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) پرداختند.
بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) و امام زاده هاشم در رشت، آقا سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه، آقا سید محمد سیاکلایه لنگرود، امام زاده قاسم و ابراهیم آستارا ، امام زاده ابراهیم شفت و امام زاده قاسم چولاب از جمله امام زادگان شاخص استان گیلان است که هر ساله میزبان خیل عظیمی از عزاداران حسینی هستند.

ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.