تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 خرداد 1399 - 16:54
کد خبر : 62282

کرونا همچنان در کمین است

کرونا همچنان در کمین است

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: بیماری کرونا در جریان است مردم روابط اجتماعی را عادی سازی نکنند. دکتر آبتین حیدرزاده روز پنجشنبه در این مورد افزود: این سوء تعبیر که وضعیت عادی شده و عادی شدن روابط اجتماعی را داشته باشیم باید از

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: بیماری کرونا در جریان است مردم روابط اجتماعی را عادی سازی نکنند.

دکتر آبتین حیدرزاده روز پنجشنبه در این مورد افزود: این سوء تعبیر که وضعیت عادی شده و عادی شدن روابط اجتماعی را داشته باشیم باید از ذهن خارج شود.

وی افزود : افراد بدون علامت که سرپایی هستند اما در خانواده یا اطرافیان با بیماری در تماس بوده اند در حال افزایش است و این مهم نشانگر اینست که رعایت مردم در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا کم شده است.

وی خاطر نشان کرد: بسیار مهم است که افراد پرخطر شامل سالمندان ، ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی ، دیابت ، آسم، بیماری مزمن ریوی، خیلی چاق با شاخص توده بدنی ۴۰ ، بسیار جدی از تماس با افراد جامعه بدون رعایت حفاظت فردی و در محیط های بسته بپرهیزند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با بیان اینکه از رفتن به مهمانی باید خودداری شود، اضافه کرد: حضور در رستوران برای افراد پرخطر بسیار ریسک دارد و عادی سازی زندگی خطرناک است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک در فضای بسته و وسایل حمل و نقل عمومی و شستن مکرر دستها اظهار داشت: محافظت از چشم از دیگر مواردی است که به میزان قابل توجهی می تواند از انتقال فرد به فرد ویروس کرونا جلوگیری کند.

اگر علایمی نظیر تب ، سرفه ، بدن درد ، لرز و خستگی را مشاهده کردید حتما در سامانه سلامت www.gums.ir ثبت نام و اگر قبلا ثبت نام نموده اید مجددا با ورود کد ملی وارد سامانه شوید تا کارشناسان بهداشتی با شما تماس بگیرند . در صورت لزوم آزمایش رایگان انجام خواهد شد.

بر اساس آمار مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت ۵۴۱ مورد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های کشور بستری شده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.