تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 20:35
کد خبر : 62247

ورود سواره گردشگران به مسیر آبشار لاتون آستارا ممنوع شد

ورود سواره گردشگران به مسیر آبشار لاتون آستارا ممنوع شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ بخشدار لوندویل آستارا از ممنوعیت ورود خودروها و موتورسیکلت‌های غیربومی به مسیر صعب‌العبور و کوهستانی آبشار لاتون این بخش، به منظور جلوگیری از سقوط به دره و حوادث غیرمترقبه خبر داد. توحید کرم زاده روز چهارشنبه اظهار کرد: آبشار لاتون با ۱۰۵ متر ارتفاع در مناطق کوهستانی بخش لوندویل آستارا همه

جارستان به نقل از ایرنا؛ بخشدار لوندویل آستارا از ممنوعیت ورود خودروها و موتورسیکلت‌های غیربومی به مسیر صعب‌العبور و کوهستانی آبشار لاتون این بخش، به منظور جلوگیری از سقوط به دره و حوادث غیرمترقبه خبر داد.

توحید کرم زاده روز چهارشنبه اظهار کرد: آبشار لاتون با ۱۰۵ متر ارتفاع در مناطق کوهستانی بخش لوندویل آستارا همه ساله پذیرای گردشگران و مسافران است اما مسیر پر پیچ و خم و دره های عمیق راه دسترسی آن، بارها خطراتی برای افراد ناآشنا به منطقه ایجاد کرده است.

وی افزود: ممنوعیت ورود وسایل نقلیه غیربومی به مسیر آبشار با هماهنگی فرمانداری و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و تردد پیاده گردشگران و شهروندان منعی ندارد.

وی بیان کرد: در این مسیر صعب العبور به طور معمول خودروهای شاسی بلند بومی برای نقل و انتقال روستائیان تردد می کنند و عبور خودروها و موتورسیکلت های معمولی، با خطر سقوط به دره و خسارت های جانی و مالی همراه است.

بخشدار لوندویل گفت: تردد در مسیر آبشار لاتون توسط نیروی انتظامی، بسیج، دهیاری و شورای اسلامی روستای کوته کومه کنترل می شود و گردشگران در این رابطه همکاری کنند.

او ادامه داد: کنترل ترددها علاوه بر جلوگیری از سقوط وسایل نقلیه به دره، از نظر صیانت اراضی جنگلی، جلوگیری از آتش سوزی درختان و مقابله با هنجارشکنی برخی گردشگران نیز مفید است.

کرم زاده بیان کرد: ۲ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن سازی و بهسازی مسیر آبشار تصویب شده است و بخشداری لوندویل با همکاری دیگر دستگاه های متولی، آن را اجرا خواهد کرد.

 آبشار لاتون با ۶۰۰ سال قدمت در ۱۵ کیلومتری جنوب آستارا در ۶ کیلومتری روستای کوته کومه قرار گرفته و به عنوان طبیعی به شماره ثبت ۶۴۵ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و با بخش های مرکزی و لوندویل در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.