تاریخ انتشار : یکشنبه 11 خرداد 1399 - 11:56
کد خبر : 61924

فرماندار آستارا: گردشگری در بالادست رودخانه بهارستان ممنوع است

فرماندار آستارا: گردشگری در بالادست رودخانه بهارستان ممنوع است

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار بندر آستارا گفت: گردشگری در بالادست رودخانه بهارستان، برای تضمین سلامت آب شرب شهروندان ممنوع است و عوامل هنگ مرزی و شرکت آب و فاضلاب از ورود افراد به آن محدوده جلوگیری کنند. حسن رستم زاد روز شنبه در بازدید از رودخانه و تصفیه خانه آب بهارستان آستارا اظهار

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار بندر آستارا گفت: گردشگری در بالادست رودخانه بهارستان، برای تضمین سلامت آب شرب شهروندان ممنوع است و عوامل هنگ مرزی و شرکت آب و فاضلاب از ورود افراد به آن محدوده جلوگیری کنند.

حسن رستم زاد روز شنبه در بازدید از رودخانه و تصفیه خانه آب بهارستان آستارا اظهار کرد: همکاری شهروندان و گردشگران برای جلوگیری از آلودگی آب شرب ضروری است و هنگ مرزی و شرکت آب و فاضلاب شهری با انسداد مسیرهای بالادست رودخانه و پایش مستمر تصفیه خانه، کارهای خوبی برای سلامت آب انجام داده اند.

وی بیان کرد: شبکه آب این شهرستان مربوط به سه دهه پیش است و در فصول گرم سال برای تأمین آب شرب و کشاورزی آستارا با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی افزود: امکانات آبرسانی پاسخگوی نیازها نیست و با توجه به افزایش جمعیت و ورود سالانه پنج میلیون گردشگر داخلی و خارجی به آستارا، باید برای تأمین آب شهرستان برنامه مدون تدوین شود.

فرماندار آستارا یادآور شد: در آخرین سفر رئیس جمهوری به استان گیلان، ۲۰۰ میلیارد ریال برای تقویت شبکه آب و افزایش ظرفیت تصفیه خانه آستارا اختصاص یافت و در برنامه ریزی بلند مدت با احداث سد لاستیکی بر روی رودخانه‌ ملا هادی و انتقال آب از رودخانه چلوند، مشکلات آب برطرف خواهد شد.

رستم زاد گفت: طرح ‌های آبرسانی آستارا در وزارت نیرو پیگیری می‌شود و مسئولان شرکت های آب منطقه‌ای گیلان و آب و فاضلاب شهری و روستایی آستارا، تکمیل طرح ‌ها را در قالب کارگروه های تخصصی پیگیری کنند.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن دارای ۲۳ هزار مشترک آب است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.