تاریخ انتشار : یکشنبه 4 خرداد 1399 - 17:27
کد خبر : 61267

جلسه ویدئو کنفرانس روز ملی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

جلسه ویدئو کنفرانس روز ملی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

جارستان: در راستای بزرگداشت روز ملی جمعیت ، ویدئو کنفرانس با حضور سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مدیران و کارشناسان شبکه های بهداشت و درمان استان گیلان برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا): دکتر آبتین حیدرزاده سرپرست معاونت بهداشتی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین تهدیدها

جارستان: در راستای بزرگداشت روز ملی جمعیت ، ویدئو کنفرانس با حضور سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مدیران و کارشناسان شبکه های بهداشت و درمان استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا): دکتر آبتین حیدرزاده سرپرست معاونت بهداشتی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین تهدیدها برای مشاغل مختلف ورود ابزارها و روبات ها در تمام صنایع می باشد و نرخ بیکاری را مو جب شده است بیان کزد: یکی از علل کاهش نرخ ازدواج و افزایش سن ازدواج، عدم توانایی اقتصادی جوانان برای تشکیل زندگی مشترک بوده واین مهم نیازمند برنامه ریزی و بر اساس قوانین جاری تا حد زیادی قابل مدیریت است.

دکتر آبتین حیدرزاده ارتقای دانش عمومی در خصوص سلامت و جمعیت، خدمات مشاوره و مراقبت، تقویت و ارتقای آموزشهای هنگام و پس از ازدواج، خدمات تخصصی سلامت جنسی و خانواده و ارایه خدمات باروری با تاکید بر فرزند آوری به موقع و با فاصله مناسب را از مهمترین شاخص برای افزایش نرخ جمعیت دانست.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به نمودارهای سن ازدواج زنان و مردان، در خصوص افزایش سن ازدواج گفت: جوانان نسبت به دهه های قبل، دیرتر ازدواج می کنند و با توجه به مطالعات سازمان آمار در سال ۹۵، سن ازدواج در خانمها به حدود ۲۳ سال و سن ازدواج آقایان به حدود ۲۸ یا ۲۹ سال، رسیده است.

وی با اشاره به کاهش روند نرخ ازدواج در دنیا و کشور ایران و افزایش نرخ طلاق گفت: عامل مهم دیگری که روی جمعیت در دنیا،به ویژه در کشور ما تاثیر گذار شده موضوع افزایش فاصله بین تولد اولین فرزند تا زمان ازدواج می باشد و هر دو تا سه سال افزایش این زمان یکی از تعداد فرزندان متوسطی که زوجین بدنیا می آورند کاهش می دهد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه ضمن ارائه توضیحاتی درباره روند سالمندی در کشور گفت: استان گیلان سالمند ترین استان کشور است اگر به این شکل پیش برویم بار بسیار زیادی بر روی سیستم بهداشتی تحمیل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به پیشگیری از افزایش نسبت سالمندی به گروه کار در استان گفت: ما در کشور بیشترین نسبت این گروه جمعیتی را داریم، یعنی هم سالمند زیاد و هم کمترین گروه فعال را از نظر شاخص جمعیتی در استان داریم.

وی در پایان یاد آور شد: باید طرح تکریم و مراقبت در منزل و خود مراقبتی برای سالمندان هر چه زودتر در استان گیلان به اجرا درآید.

لازم به ذکر است: این نشست با حضور دکتر آبتین حیدرزاده سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه، معاونین فنی و اجرایی، مدیران، مسئولان، و کارشناسان مرتبط مرکز بهداشت استان با مدیران و کارشناسان مرتبط شبکه های بهداشت و درمان شهرستانهای استان در سالن کنفرانس این معاونت برگزار شد./ب .م

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.