تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 - 17:45
کد خبر : 60964

معاون استاندار گیلان در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد استان؛ خیرین در حوزه پیشگیری از اعتیاد نقش ‎آفرین باشند

معاون استاندار گیلان در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد استان؛ خیرین در حوزه پیشگیری از اعتیاد نقش ‎آفرین باشند

جارستان: معاون استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال پایدار برای بهبودیافتگان از اعتیاد ، به نقش خیرین در این بخش اشاره کرد و گفت: جذب مشارکت های مردمی و خیرین، نقش موثری در اجرای سیاست های پیشگیری از اعتیاد دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ محمود قاسم نژاد امروز (چهارشنبه) در

جارستان: معاون استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال پایدار برای بهبودیافتگان از اعتیاد ، به نقش خیرین در این بخش اشاره کرد و گفت: جذب مشارکت های مردمی و خیرین، نقش موثری در اجرای سیاست های پیشگیری از اعتیاد دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ محمود قاسم نژاد امروز (چهارشنبه) در اولین جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد استان با اشاره به اهمیت مشارکت عمومی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار داشت: مشارکت دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد جهت پیشگیری از اعتیاد به عنوان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی ، در کاهش ناهنجاری ها نقشی بسزا دارد.

وی استفاده از ظرفیت های مردمی و نیز شناسایی خیرین برای مشارکت در امر پیشگیری از اعتیاد را مورد تاکید قرار داد و افزود: بهبودیافتگان اعتیاد خود می توانند در اجرای سیاست های پیشگیرانه کارآمد باشند زیرا نسبت به نیاز روحی و روانی این بیماران و نیز دامنه روابط اجتماعی آنان آشنایی دارند.

وی به موضوع اجتماعی شدن مبارزه با اعتیاد اشاره و تصریح کرد: لازم است تا با تلاش دستگاه های اجرایی مرتبط ، تشکل های مردم نهاد، فعالان حوزه های فرهنگی و اجتماعی و سایر اقشار تاثیرگذار در جهت جریان سازی مبارزه با اعتیاد گام هایی جدی برداشت.

معاون استاندار گیلان مسئله پیشگیری را موثرترین راهکار برای مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر دانست و گفت: آگاهی بخشی اجتماعی درخصوص انواع مواد مخدر ، تاثیرات آن بر زندگی فردی و مناسبات اجتماعی و نیز راهکارهای مقابله با پدیده اعتیاد باید به صورت گسترده در جامعه انجام شود.

وی تصریح کرد: باید به دنبال راهکارهایی علمی و عملیاتی برای کاهش تقاضای مواد مخدر باشیم از این رو هر یک از دستگاه های عضو کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد استان باید نسبت به ارائه پیشنهادات موثر در جلسه آتی اقدام کنند.

قاسم نژاد با اشاره به مطالعات انجام شده در حوزه اعتیاد در ادوار مختلف ، بر لزوم مطالعه نتایج تحقیقات و بررسی های صورت گرفته از سوی فعالان حوزه پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد .

وی حساسیت زدایی از جامعه در مواجهه با بهبود یافتگان اعتیاد و فراهم کردن زمینه حضور آنان در مناسبات اجتماعی را رویکری مهم خواند که باید به آن توجه داشت.

وی بیان کرد: لازم است صیانت و حفاظت از بهبود یافتگان به عنوان راهکار عملی مورد توجه فعالان حوزه اعتیاد قرار گیرد و بسترهای لازم جهت حضور این افراد در جامعه فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر لزوم مهارت آموزی بهبود یافتگان اعتیاد، توجه ویژه دستگاه های متولی امر آموزش به این قشر از جامه را امری مهم خواند و افزود: به‌منظور ایجاد کسب و کار بین افراد بهبود یافته ، آموزش مهارت هایی که نیازمند سرمایه اندک است ، در دستور کار قرار گیرد.

وی به ظرفیت اماکن دولتی بلااستفاده جهت آموزش های مهارتی برای بهبود یافتگان از اعتیاد اشاره کرد و گفت: در جهت حرفه آموزی و خودکفایی این افراد باید از تمامی ظرفیت های ممکن استفاده شود.

رییس کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد گیلان یادآور شد: در سال جهش تولید باید برای دعوت از صاحبان صنایع و فعالان حوزه کسب و کار به مشارکت و نیز در امر پیشگیری از اعتیاد ، تلاش کنیم تا از این طریق زمینه اشتغال افراد بهبودیافته از اعتیاد نیز فراهم آید.

قاسم نژاد با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار برای بهبودیافتگان از اعتیاد ، به نقش خیرین در این بخش اشاره و خاطرنشان کرد: نقش آفرینی خیرین در این بخش و جذب مشارکت های مردمی در اجرای سیاست های پیشگیری از اعتیاد موثر است.

معاون استاندار گیلان نقش صدا و سیما و مطبوعات در جذب مشارکت های مردمی در پیشگیری از اعتیاد را مهم خواند و خواستار توجه جدی به جریان سازی فرهنگی در این بخش شد.

وی در پایان از تلاش های دستگاه های مرتبط با امر پیشگیری از اعتیاد و نیز تشکل های مردم نهاد فعال در این بخش تقدیر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.