تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 - 15:25
کد خبر : 60533

کرونا موجب کاهش ۸۸ درصدی درآمد شهرداری رشت شد

کرونا موجب کاهش ۸۸ درصدی درآمد شهرداری رشت شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ شهردار رشت از کاهش ۸۸ درصدی در آمد شهرداری رشت در جریان شیوع کرونا خبر داد و گفت: شهرداری باید حقوق چهار هزار نیروی خود را تامین کند. ناصر حاج محمدی روز یکشنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه بخش عمومی نیز مانند بخش دولتی و

جارستان به نقل از ایرنا؛ شهردار رشت از کاهش ۸۸ درصدی در آمد شهرداری رشت در جریان شیوع کرونا خبر داد و گفت: شهرداری باید حقوق چهار هزار نیروی خود را تامین کند.

ناصر حاج محمدی روز یکشنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه بخش عمومی نیز مانند بخش دولتی و بخش خصوصی نیازمند تامین مالی است، اظهار کرد: ۲۵ درصد درآمد شهرداری رشت در اسفندماه هر سال محقق می شود.

وی با بیان اینکه تامین مالی شهرداری باید به روش های جدید و مدل پساکرونا باشد، خاطرنشان کرد: تامین مالی شهرداری ها از مردم صورت می گیرد و اکنون مردم به واسطه کرونا در فشار اقتصادی هستند و بازار افت کرده است.

شهردار رشت، با بیان اینکه امروز درآمد شهرداری به کمتر از حقوق پایان ماه پرسنل رسیده است، گفت: در چنین شرایطی نمی توان از شهرداری انتظار کارهای عمرانی و خدماتی داشت؛ این در حالی است که اگر یک روز زباله های شهری جمع آوری نشود، مردم دچار بحران خواهند شد.

وی خواستار کاهش فشار دولت بر شهرداری ها شد و اضافه کرد: بخشی از بدهی دولت به شهرداری و بدهی شهرداری به دولت تهاتر شود.

رئیس اتاق اصناف گیلان نیز، با بیان اینکه طی سه ماه اخیر واحدهای صنفی تحت فشار قرار گرفته اند، عنوان کرد: علاوه بر مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم اکنون فشار کرونایی نیز اصناف را با مشکل روبرو کرده است

سید جلال الدین شکریه خواستار اجرای معافیت های مالیاتی برای اصناف در این سه ماهه دوران کرونا شد و گفت: دولت اعتبار تسهیلات بانکی را به طرف یارانه تامین اجتماعی و معافیت های مالیاتی ببرد، زیرا در حال حاضر واحدهای صنفی در یک ماه ۲۵ هزار میلیارد تومان هزینه دارند.

دبیر شورای هماهنگی بانک های گیلان نیز در این جلسه گفت: دستور بانک مرکزی به همه بانک ها تسری یافته و کسانی هم که مشمول نیستند ، اقساط را پرداخت نمی کنند؛ از این رو با مطالبات عظیمی روبرو هسستیم.

احداله امیری افزود: چک های برگشتی در دوران کرونا مشکلی ایجاد نمی کند ؛ اما کسی که از قبل از کرونا چک برگشتی دارد ، نمی تواند به کرونا مرتبط باشد.

کلانشهر رشت بزرگترین شهر شمال ایران است و با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد از پرجمعیت ترین شهرهای شمال ایران است. رشت از مراکز گردشگری مهم شمال کشور و شهر خلاق خوراکی ها است. مراکز مهم فرهنگی و گردشگری این شهر را به شهر همیشه بیدار بدل کرده است.

ترافیک سنگین ، پسماند، آلودگی رودخانه های عبوری از شهر ، بافت فرسوده شهری از مهمترین مشکلات این شهر مهم شمال ایران است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.