تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 - 13:44
کد خبر : 60526

استاندار گیلان: حمایت قضایی از تولید در بهبود فضای کسب و کار نقش موثری دارد

استاندار گیلان: حمایت قضایی از تولید در بهبود فضای کسب و کار نقش موثری دارد

جارستان به نقل از ایرنا؛ استاندار گیلان با قدردانی از دستگاه قضایی استان برای نگاه حمایتی از تولید گفت: حمایت حقوقی و قضایی از تولید می‌تواند عاملی موثر در کاهش ناامنی های سرمایه گذاری و امید آفرینی برای سرمایه گذاران جدید در استان و موجد نقش موثر در بهبود فضای کسب و کار باشد. ارسلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ استاندار گیلان با قدردانی از دستگاه قضایی استان برای نگاه حمایتی از تولید گفت: حمایت حقوقی و قضایی از تولید می‌تواند عاملی موثر در کاهش ناامنی های سرمایه گذاری و امید آفرینی برای سرمایه گذاران جدید در استان و موجد نقش موثر در بهبود فضای کسب و کار باشد.

ارسلان زارع روز یکشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: یکی از ابعاد حمایت از تولید ملی، حمایت حقوقی و قضایی است که می تواند عامل موثری برای کاهش نا امنی های سرمایه گذاری و ارتقای شاخص های امنیتی فضای سرمایه گذاری و در نهایت بهبود فضای کسب و کار و تولید باشد و این نگاه حمایتی از فضای کسب و کار و واحدهای تولیدی همچنان استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات بدلیل تعارض های قوانین و یا بخش های مختلف ایجاد می شود ، از اتاق های اصناف و تعاون خواست تا برای پیشگیری و رفع مشکلات از بخش های حقوقی و قضایی بیشتر بهره بگیرند.

وی ادامه داد: بهترین مسیر برای این امر نیز اینست که بخش خصوصی و مشاوران حقوقی؛ اشکالات، نقائص و تعارضات را شناسایی و برای آن راهکار ارائه کنند.

زارع با بیان اینکه حمایت از تولید ملی و واحدهای تولیدی به ویژه در سال جاری متناسب با شرایط عمومی و اقتصادی کشور و شرایط تحریم بین المللی مهم ترین مولفه و عوامل برون رفت از مشکلات است، اظهار کرد: به همین واسطه ، اهتمام داریم تا با شناسایی همه فرصت‌ها و شناسایی آسیب‌ها و مشکلات در فضای آکنده از همدلی ، همکاری و همراهی مردم بتوانیم به عنوان سیاست راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران و متناسب با شعار راهبردی “جهش تولید” وضعیتمان را بهبود ببخشیم .

وی با تاکید براینکه باید زمینه امید آفرینی برای سرمایه گذاران جدید استان نیز فراهم شود که در این راستا سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرا می شود، یادآور شد: تصمیمات ستاد مقابله با کرونا برای حمایت از تولید کنندگان و بخش های مختلف عین قانون و لازم الاجراست و می تواند مولفه های تاثیرگذار برای تحقق جهش تولید باشد.

زارع خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت های قانونی بالادستی و با تلاش مضاعف دستگاهها ، بانک ها و دیگر بخش های مرتبط اهتمام داشته باشیم تا برنامه راهبردی جهش تولید محقق شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه ساختار مدیریتی ما متمرکز است، تصریح کرد: بوروکراسی های اداری مشکلاتی را ایجاد می کند که اخیرا در همایش استانداران این موضوع را مطرح و پیشنهاد حضور در کمیته های تخصصی را ارائه کردیم ؛ ضمن آنکه با وحدت رویه در اجرای بخشنامه ها و قوانین می توانیم شرایط بهتری را برای واحدهای صادرات فراهم کنیم .

وی با اشاره به ظرفیت ها و موقعیت جغرافیایی گیلان و همسایگی با کشورهای حاشیه خزر، روسیه تاکید کرد: گسترش مبادلات و بهبود مدیریت مرزی باید برای امور اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد و امروز دولت نیز نگاه ویژه ای در این حوزه ها در راستای رونق اقتصادی دارد.

وی همچنین بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت حمایت تحولی بانک‌ها تاکید و تصریح کرد: استان گیلان از انتشار اوراق ، ضمانت نامه ها و اقدامات تحولی کمتر استفاده کرده است که به این موضوعات باید توجه بیشتری شود.

استاندار گیلان همچنین تملیک برخی بانک ها برای معوقات بانکی در چندین ماه شیوع کرونا را مذموم خواند و گفت: این روش ها دستکم در این چندماه در جریان شیوع کرونا مذموم بوده و از انجام این اقدامات جلوگیری می کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.