تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399 - 22:19
کد خبر : 60290

پست اینستاگرامی استاندار گیلان به مناسبت فرارسیدن دومین شب قدر و سالروز شهادت امام علی (ع)

پست اینستاگرامی استاندار گیلان به مناسبت فرارسیدن دومین شب قدر و سالروز شهادت امام علی (ع)

جارستان: شب های قدر را اوج شکوه ماه مبارک رمضان می‌دانم؛ دومین شب قدر که مصادف با سالروز شهادت امیرمومنان علی (ع) است، ضرورت اهمیت درک تقارن این شب و آسمانی شدن آن امام را دوچندان می کند. سیره تابناک حضرت علی، مشحون از اخلاق و معرفی الگوهای ناب اخلاقی است ضمن آنکه آن امام

جارستان: شب های قدر را اوج شکوه ماه مبارک رمضان می‌دانم؛ دومین شب قدر که مصادف با سالروز شهادت امیرمومنان علی (ع) است، ضرورت اهمیت درک تقارن این شب و آسمانی شدن آن امام را دوچندان می کند.

سیره تابناک حضرت علی، مشحون از اخلاق و معرفی الگوهای ناب اخلاقی است ضمن آنکه آن امام همواره بر تعقل تأکید کرده؛ اینکه انسان در این جهان باید هر سخنی را با استدلال، عقل و منطق بپذیرد.

معتقدم باید دین را فهمید و نباید دچار کج‌اندیشی دینی شد؛ ایمان، مبتنی بر معرفت است و همین ویژگی‌های امام، جاهلان زمان همچون ابن‌ملجم‌مرادی را به برکشیدن تیغ بر حضرت واداشت؛ امامی که بنا به توصیف‌های جرج جرداق نویسنده مسیحی عرب؛ شعله‌های فروزان در دل‌ها و حرارتی نیروبخش در جان‌ها و منطقی شفابخش در عقل‌ها است.

و اینک با وجود گذشت ده‌ها قرن از این حادثه غمبار، کتاب شریف نهج‌البلاغه به عنوان بهترین و کامل‌ترین راهنمای زندگی بشریت پس از قرآن کریم ، راه و روش سعادتمندی را پیش روی ما نهاده؛ کافیست با عشق و عقل آن را ورق بزنیم که سراسر پر از درس و اندرز برای تربیت بشر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.