تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399 - 13:39
کد خبر : 60209

برگزاری محفل انس با قرآن در راستای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای سلامت در بیمارستان رازی رشت

برگزاری محفل انس با قرآن در راستای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای سلامت در بیمارستان رازی رشت

جارستان: محفل انس با قرآن کریم جهت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای سلامت و قدردانی از کادر درمانی با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت بیمارستان معین مقابله با ویروس کرونا برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ به نقل

جارستان: محفل انس با قرآن کریم جهت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای سلامت و قدردانی از کادر درمانی با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت بیمارستان معین مقابله با ویروس کرونا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ به نقل ازمفدا گیلان؛ اولین محفل انس با قرآن کریم، ویژه تکریم کادر درمانی و مدافعان سلامت و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، با همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور رییس دانشگاه، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از مدیران ستادی و مسوولان و کادر درمانی غروب سه شنبه؛ در سالن اجتماعات مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت که مرکز معین مقابله با کرونا در استان است، با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد .

حجت الاسلام اسماعیلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در این مراسم معنوی ضمن قدردانی از بانیان برگزاری محفل انس با قرآن با بیان آیه ای از قرآن کریم و ذکر نمونه ای از نحوه رفتار و ارشادات پیامبرعظیم الشان اسلام (ص) به ایراد سخنرانی در باب مغفرت، خطا پوشی و رحمانیت الهی به ویژه در ماه مبارک رمضان و شب های قدر پرداخت.

وی ادامه داد: همه ما باید مراقب کلامی که از زبان بیرون می آوریم باشیم تا مبادا دلی را بشکنیم زیرا شکستن دل بندگان خدا گناه نابخشوندی است .

وی خاطر نشان کرد: شب قدر فرصت خوبی است تا ارتباطمان را با خدا وند متعال بیشتر کنیم، هرعبادتی به درگاه خداوند در شب قدر به انداره هزارماه است و همه ما باید از این فرصتی که خدا در شبهای قدر به ما عطا نموده، نهایت استفاده را ببریم.

دکتر فردین مهرابیان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در این مراسم نورانی که در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت برگزار شد با اشاره به اینکه متاسفانه بیش از ۲۰ نفر از کادر درمانی استان در مقابله با ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی از پرسنل بهداشتی و درمانی ما در بستر بیماری قرار گرفتند، اظهار کرد: شهدای انقلاب اسلامی و مدافع سلامت حق بزرگی بر گردن مردم دارند.

وی افزود: شهدای مدافع سلامت همانند شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه از مردم دفاع کردند و پاسداشت آنها یک وظیفه ملی، دینی و انقلابی است و باید همواره یاد و خاطره رشادتهای این عزیزان در ذهن‌ها زنده بماند .

دکتر مهرابیان با اشاره به از جان گذشتگی های کادر درمانی کشور در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت به عنوان مهد تلاش همکاران ایثارگر درمانی در مقابله با ویروس کرونا استان بوده است و انصافا اگر تلاش ها و از جان گذشتگی کادر درمانی استان نبود امروز نمی توانستیم اینگونه با آرامش در کنارهم باشیم .

وی تاکید کرد: این محفل انس در راستای و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای سلامت برگزار شده است و همانطور که در قرآن تاکید شده یاد خدا تنها آرام دهنده قلبها است امیدواریم بتوانیم با برگزاری چنین محفل های قرآنی در ماه مبارک رمضان آرامش را به دلهای کادر درمانی استان بازگردانیم.

گفتنی است: در این مراسم که با نوای ملکوتی اسماعیل وفایی، قاری قرآن کریم پایان یافت؛ به دو نفر از اعضای کادر پرتلاش درمان از سوی اداره اوقاف شهرستان رشت به قید قرعه، سفر زیارتی به مشهد مقدس اهدا شد.
صرف افطاری کادر درمان و بیماران این بیمارستان و همراهان آنان از دیگر بخش های محفل انس با قرآن بوده است .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.