تاریخ انتشار : شنبه 20 اردیبهشت 1399 - 18:35
کد خبر : 59614

متصرفان اراضی ملی در آستارا به دادگاه معرفی شدند

متصرفان اراضی ملی در آستارا به دادگاه معرفی شدند

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: ۶ نفر از اهالی روستای بهارستان که پنج هزار و ۹۵۰ متر مربع از اراضی ملی را در این روستا تصرف کرده بودند، دستگیر و به دادگاه معرفی شدند. نسرین غزنوی در این مورد اظهار کرد: با پیگیری حقوقی، متهمان را به

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: ۶ نفر از اهالی روستای بهارستان که پنج هزار و ۹۵۰ متر مربع از اراضی ملی را در این روستا تصرف کرده بودند، دستگیر و به دادگاه معرفی شدند.

نسرین غزنوی در این مورد اظهار کرد: با پیگیری حقوقی، متهمان را به دادگاه معرفی و با برداشت موانع فیزیکی، به آزادسازی اراضی اقدام کردیم.

وی ادامه داد: وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و جنگل های این شهرستان را گونه های بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد و ون تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا نیز گفت: زن ۳۷ ساله ای که پنج قبر آرامستان امام زادگان را تخریب و سنگ قبرها را به حاشیه جاده آستارا-تالش ریخته بود، چند روز قبل با هوشیاری خادمان بقعه امام زادگان، شناسایی و توسط پلیس دستگیر و به دادگاه معرفی شد.

جمشید مهدوی اظهار کرد: تخریب قبور آرامستان سابقه ندارد و آرامستان محوطه بقعه امامزادگان آستارا ۱۵ هزار متر مربع مساحت دارد و همسان سازی سطوح قبور در حال اجراست.

بقعه امام زادگان ابراهیم و قاسم(ع) در هفت کیلومتری جاده آستارا به رشت واقع است و بر اساس مستندات تاریخی، آن امامزادگان از فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.